Referat Podatków i Egzekucji Administracyjnej Urzędu Miejskiego w Świętochłowicach informuje, iż od 31 stycznia 2025 roku pracownicy Urzędu rozpoczną doręczanie decyzji podatkowych w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości na 2025 rok.
Harmonogram doręczeń decyzji podatkowych w Świętochłowicach
Doręczanie będzie odbywać się:
- Od poniedziałku do piątku w godzinach od 15.00 do 19.00,
- W soboty w godzinach od 9.00 do 19.00.
Sposoby płatności
Podatek od nieruchomości należy uiścić na wcześniej przypisany indywidualny numer konta, wskazany w decyzji podatkowej. Płatności można dokonać:
- w Oddziale Banku PKO BP SA – bez dodatkowej opłaty,
- za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
Osoby odbierające przesyłki proszone są o składanie czytelnych podpisów na potwierdzeniu odbioru. Zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej, urzędnik może zostawić przesyłkę u sąsiada, jeśli ten zobowiązał się do przekazania jej adresatowi.
Termin zakończenia doręczeń
Dostarczanie decyzji podatkowych potrwa do 28 lutego 2025 roku włącznie. Po tym terminie decyzje, które z różnych powodów nie zostały doręczone adresatom, zostaną przesłane listem poleconym.
Urząd Miasta przypomina, że pierwszą ratę podatku należy opłacić do 15 marca 2025 r., zgodnie z przepisami ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.