W 14 051 szkołach podstawowych w klasach I-III w nauka w poniedziałek była prowadzona w trybie stacjonarnym – poinformowało MEiN, podając, że chodzi o 97,3 proc. szkół podstawowych. W 81 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 311 w trybie mieszanym.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym w poniedziałek pracowało 14 976 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 97,9 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 88 przedszkoli, a 236 w trybie mieszanym.
Dane te pokazują stan z poniedziałku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty
W stosunku do piątku liczba szkół pracujących w trybie zdalnym zmniejszyła o 31, a w trybie mieszanym o 100. Liczba przedszkoli i placówek przedszkolnych pracujących zdalnie zmniejszyła o 19, a o 31 pracujących w trybie mieszanym.
W piątek nauka w trybie stacjonarnym dla klas I-III prowadzona była w 13 920 szkołach podstawowych, czyli w 96,4 proc. podstawówek. W 112 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 411 w trybie mieszanym.
We piątek w trybie stacjonarnym pracowało 14 926 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 97,6 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 107 przedszkoli, a 267 w trybie mieszanym.
Liczba szkół podstawowych, w których uczniowie klas I-III w piątek uczyli się w trybie innym niż stacjonarny, była najwyższa od 18 stycznia, gdy uczniowie z tych roczników wrócili do nauki w szkołach. Także liczba przedszkoli pracujących w trybie innym niż stacjonarny była w piątek najwyższa od 18 stycznia.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
Jak zapewnia MEiN, sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.
18 stycznia uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, wrócili do nauki stacjonarnej. W dniu powrotu nauka w trybie stacjonarnym prowadzona była 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich. W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r.
18 stycznia w trybie stacjonarnym pracowały 15 222 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 99,5 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 28 przedszkoli, a 50 w trybie mieszanym.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie.