Tauron ostrzega przed nieuczciwymi przedstawicielami handlowymi podszywającymi się pod firmę energetyczną. Ofiarami oszustów padają przede wszystkim osoby starsze. Dlatego, warto przypomnieć, że przedstawiciele spółki "nie chodzą po domach, aby sprzedawać prąd lub gaz".
Oszuści chodzący po domach
Mieszkańcy Świętochłowic również alarmują, że osoby podające się za pracowników Taurona, odwiedzili ich w domu w celu podpisania nowej umowy. Klienci relacjonują, że nieuczciwi akwizytorzy uzyskują podpis na nowych umowach na zakup energii elektrycznej, wykorzystując różne, podstępne sposoby:
- podają się za pracowników spółki i "zakładu energetycznego",
- informują, że "trzeba podpisać nową umowę, bo zmienia się system rozliczeń",
- lub "trzeba podpisać nową umowę, bo wynika to z przepisów prawa".
Jak obronić się przed oszustami? Tauron radzi
Tauron zachęca, by klienci sprawdzali przedstawicieli handlowych, którzy pukają do ich drzwi. Ważne jest, żeby przed podpisaniem jakichkolwiek dokumentów dokładnie zapoznawać się z przedstawianą ofertą.
Jednocześnie warto przypomnieć, że każdemu klientowi przysługuje ponadto prawo do odstąpienia od umowy podpisanej poza lokalem sprzedawcy (na przykład w domu) w ciągu 14 dni - bez podawania przyczyn i bez ponoszenia konsekwencji.
Firma uruchomiła nawet specjalną infolinię.
- Jeżeli zawarłeś umowę na odległość (np. w domu, przez telefon) lub nie jesteś pewny, czy przyjęta przez telefon oferta jest od TAURONA zadzwoń na numer 555 444 555 (opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodne z taryfą operatora) - informują przedstawiciele firmy.
Ponadto Tauron udostępnia wzór dokumentów, potrzebnych do odstąpienia od umowy oraz informacje, jak je poprawnie wypełnić.