Wiadomości z Świętochłowic

Pozycjonowanie sklepu internetowego - jak to zrobić?

  • Dodano: 2019-09-26 07:00, aktualizacja: 2019-09-25 16:06

Z internetu w Polsce korzysta ponad 27 milionów użytkowników, a liczba ta sukcesywnie rośnie. Już ponad 65% z tych osób przynajmniej raz kupiło coś za pośrednictwem sieci - ta liczba również wzrasta. Nic więc dziwnego, że rodzimy sektor e-commerce wzrasta w tak szybkim tempie. Każdego dnia powstaje kilkanaście nowych sklepów internetowych, a te istniejące już rozszerzają swoją działalność. Żeby wyróżnić się na tak zatłoczonym rynku, należy podjąć odpowiednie działania związane z marketingiem internetowym. Najskuteczniejszym z nich są działania SEO. Jak to robić dobrze?

Analiza konkurencji

Niewielkie bariery wejścia do e-handlu sprawiają, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na rozpoczęcie własnej działalności w sektorze e-commerce. Zanim rozpoczniemy działania związane z pozycjonowaniem witryny, warto dobrze poznać swoich konkurentów.

Dobra ich znajomość pozwala celnie określić założenia strategii SEO - jest ona wyznacznikiem wszystkich działań w kwestii pozycjonowania strony. Co należy brać pod uwagę przy analizie konkurencji? Przede wszystkim  słowa kluczowe, które wykorzystuje witryna konkurencji w kontekście pozycjonowania sklepu. Uzyskanie tej wiedzy pozwoli lepiej określić, czy chcemy z nimi rywalizować o pozycję w Google, czy też wybierzemy inne słowa i frazy kluczowej do swojej strategii.

Wybór słów kluczowych

Przygotowanie specjalnej listy, na której znajdą się frazy oraz słowa kluczowe, jest bardzo ważnym punktem prac nad pozycjonowaniem sklepu internetowego. Na jakie słowa kluczowe się zdecydować? W pierwszej kolejności powinny to być przede wszystkim branżowe określenia, które często są obiektem zapytania potencjalnych klientów. Warto również skorzystać ze słów kluczowych, z tak zwanego długiego ogona wyszukiwań.

Content Marketing w sklepie internetowym

Produkcja i dystrybucja treści wysokiej jakości jest podstawą prowadzenia działań takich jak pozycjonowanie sklepów internetowych. Bardzo w tym pomaga strategia content marketing, która nie tylko ułatwia rozwiązywanie problemów klientów, ale również pozytywnie wpływa na liczbę fraz i słów kluczowych, które znajdują się w obrębie witryny internetowej.

Optymalizacja witryny

Optymalizacja sklepu internetowego i dostosowania jego zawartości do wymagań oraz zaleceń wyszukiwarki Google. Dotyczy to przede wszystkim technicznych aspektów witryny, takich jak szybkość ładowania strony, tworzenie responsywnych wersji, a także określenie znaczników title, metadanych oraz wprowadzenie właściwej struktury nagłówków (H1,H2,H3). W wielu przypadkach już po samej optymalizacji witryny - widoczne są pierwsze rezultaty.

Konsekwencja i cierpliwość

To chyba najważniejszy element prowadzenia działań związanych z pozycjonowaniem stron oraz sklepów internetowych. Nawet najlepiej zaplanowana strategia SEO nie przyniesie rezultatów po kilku dniach, potrzeba do tego więcej czasu i cierpliwości. Tej drugiej cechy brakuje bardzo wielu przedsiębiorcom, którzy oczekują natychmiastowych rezultatów.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Swiony.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.