Wiadomości z Świętochłowic

Lokalizacja - pierwsza strona wyników wyszukiwania

  • Dodano: 2019-05-23 08:45, aktualizacja: 2019-05-28 09:02

Pozycjonowanie, a także optymalizacja - to terminy z zakresu usług związanych z internetem. Pierwszy jest zbiorem działań budujących sieć połączeń. Drugi powinien być zastosowany na samym początku prac nad serwisem i przygotowuje go do późniejszego pozycjonowania. Praca nad pozycjonowaniem to niekończąca się historia. Presja konkurencji jest wielka i nie można sobie pozwolić na urlop. Jest wiele serwisów pozycjonujących się na zestaw tych samych keywords. Łatwo dać się wyprzedzić i stracić miejsce w pierwszej trójce na liście wyszukiwania. A wiadomo, że ten sposób generowania ruchu przynoszą w dziewięćdziesięciu bez mała procentach browsery. A jeszcze pracy nie ułatwia zmieniający się algorytm wyszukiwania.


I. Praca od podstaw
Pierwszym zadaniem z listy powinien być zawsze audyt strony. Szczególnie ważny punkt w odniesieniu do starszych domen, które zmieniają właściciela. Działające od długiego czasu strony mają długą, nie zawsze kryształową historię. Warto sprawdzić młodzieńcze wyczyny.

 

Bardzo częstym defektem kodu źródłowego jest jego zaśmiecenie przez nadpisane i kolidujące z innymi elementami serwisu linijki HTML. Bywa, że szablon HTML jest naszpikowany komentarzami, które nie wnoszą nic do działania serwisu. Zbyt duża ilość komentarzy powiększa rozmiar pliku, co jest ważne w przypadku witryn zawierających mnóstwo zdjęć, kiedy walczy się o odchudzenie dokumentów o zbędne kilobajty informacji. Decyduje to o szybkości ładowania się strony.


II. Przegląd stanu technicznego
 

1. Priorytety
Od niedawna wprowadzony przez Google indeks sprawił, że ważniejszą stała się wersja mobilna serwisu. Na jej podstawie od teraz przeglądarki klasyfikują strony www. Jeśli serwis nie będzie posiadał wersji dla urządzeń mobilnych wyszukiwarka jako podstawę do oceny przyjmie wersję desktopową. Jednak może to nie zagwarantować dotychczasowej pozycji na liście wyszukiwania.

 

2. Hosting
Marketing internetowy dba o najdrobniejsze szczegóły. Miejsce na serwerze to może sprawa drugoplanowa, jednak są lokalizacje, które dostają od robotów słabsze oceny. Sąsiedztwo też może być ważne. Lepiej nie narażać się na towarzystwo stron, które od przeglądarek otrzymały filtr.

 

3. Dwa typy adresacji
Głównym bohaterem jest prefiks www. Na samym początku trzeba podjąć decyzje o tym, w jaki sposób będziemy prezentować nasz adres użytkownikom. Jeśli zdecydujemy się na wersję bez prefiksu, postać z dopiskiem www musi dostać przekierowanie. Wtedy roboty nie zakwestionują jako duplikat treści. Może to w mniejszy lub zdecydowany sposób wpłynąć na pozycjonowanie strony.

 

4. Parametr Site:
Za jego pomocą można wyfiltrować wszystkie zindeksowane zasoby serwisu. Jeśli wyszukiwarka zwróci pustą listę, to będzie zły symptom. Może znaczyć, że domena otrzymała bana i wypadła z indeksowania. Działanie wtedy musi być szybkie i zdecydowane.

III. Optymalizacja szablonu HTML
SEO to działania, które pozwalają na zgranie wszystkich warstw obsługujących istniejąca stronę. Oprócz kodu źródłowego jest też część prezentacyjna i pliki odpowiedzialne za dynamikę oraz interakcję. Czystość kodu HTML to podstawa. Dzięki niemu określa się wszystkie obiekty jako istniejące. To jak będą interpretowane przez przeglądarki, zależy od plików CSS. Muszą one korelować w najdrobniejszych szczegółach z plikiem zasadniczym. Pozostają jeszcze skrypty wywołujące akcje inicjowana przez użytkownika. Napisane są w jednym z języków skryptowych np.: PHP lub JavaScript. Całość musi być sprawna i niezbyt przeładowana, tak aby strona spełniała standardy szybkości ładowania plików. Ludzie są coraz bardziej niecierpliwy, a technologie wyrafinowane. Nie można odstraszać użytkowników, wolno ładującymi się plikami.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Swiony.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.