Wiadomości z Świętochłowic

Meble pracownicze, które wpływają na komfort pracy w biurze - doradza ekspert

  • Dodano: 2019-03-01 13:30

Meble pracownicze to jeden z priorytetowych zakupów każdej firmy. Należy wybrać je szczególnie starannie, gdyż wpływają one na jakość pracy zatrudnionych przez nas osób. Ekspert z salonu meblowego w Katowicach doradza nam na co zwracać uwagę przy zakupie tego typu mebli.

Dlaczego meble pracownicze są takie ważne?

To jakie meble pracownicze wybierzemy ma przełożenie na komfort pracy w naszym biurze. Należy wziąć pod uwagę, że duża część pracowników spędza w biurze po kilkadziesiąt godzin tygodniowo. Meble te są więc bardzo intensywne eksploatowane. Jeżeli są one źle zaprojektowane, staną się uciążliwe dla użytkujących je osób i mogą znacznie pogorszyć jakość ich pracy.

Czynnikiem, który trzeba szczególnie wziąć pod uwagę jest fakt, że z mebli pracowniczych korzysta wiele osób. Z tego względu ich zakup jest znacznie trudniejszy. Kiedy kupujemy meble biurowe dla siebie, dostosowujemy je do swoich potrzeb. W przypadku mebli pracowniczych należy postarać się, żeby były one możliwie jak najbardziej uniwersalne. Muszą być one zaprojektowane w takie sposób, żeby umożliwić komfortową pracę drobnej kobiecie mające niewiele ponad sto sześćdziesiąt centymetrów wzrostu, a także dwumetrowemu mężczyźnie.

Źle zaprojektowane meble sprawiają, że pracownik zamiast skupić się na obowiązkach zawodowych, myśli przede wszystkim o tym, że jest mu niewygodnie. Długotrwałe korzystanie z wadliwego umeblowania może doprowadzić nawet do pojawienia się problemów z kręgosłupem. Jest to niedopuszczalne. Jeżeli pracodawca nie wie jakie meble najlepiej sprawdzą się w jego firmie, powinien skonsultować się z osobą posiadającą wiedzę o ergonomii w miejscu pracy. W większości salonów mebli biurowych w Katowicach można skorzystać z porady eksperta tutaj http://nonameoffice.pl/13-meble-pracownicze

Które meble pracownicze są niezbędne w naszym biurze - podpowiada ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach

Zanim kupimy meble do biura powinniśmy zdać sobie sprawę, że współcześnie coraz większa ilość pracowników ma problemy zdrowotne, które wnikają z kilku, a nawet kilkunastogodzinnego siedzenia przed komputerem. Z tego względu naszym priorytetem powinno być stanowisko ich pracy. Nie powinniśmy oszczędzać na biurkach i krzesłach, z których korzystają nasi pracownicy. Nie oznacza to, że zawsze musimy wybierać najdroższe modele. Ważne jest jednak to, żeby tego typu meble pracownicze były solidnie wykonane (a co za tym idzie - trwałe), a także zaprojektowane w zgodzie z zasadami ergonomii.

Biurko, przy którym praca stanie się przyjemnością

Wielogodzinna praca przy biurku powoduje wiele problemów. Pracownik może skarżyć się na drętwienie rąk, często też biurko nie jest dostosowane do jego wzrostu. Powszechnym błędem są biurka zbyt płytkie, przy których osoba wysoka nie może swobodnie rozprostować nóg. Biurka gorszej jakości zaczynają szybko się niszczyć, w efekcie ich wygląd zaczyna szpecić miejsce pracy. Współcześnie mamy ogromny wybór biurek. W zależności od naszych potrzeb możemy zdecydować się na dowolne kształty i gabaryty. Niekiedy dobrym rozwiązaniem okazują się biurka narożne (np oferowane przez firmą mebelux), lub takie, przy których mogą pracować jednocześnie dwie osoby. Jeżeli chodzi o komfort pracy, prawdziwym hitem są biurka z regulowaną wysokością. Ich zaletą jest nie tylko to, że każdy pracownik może dostosować je do swojego wzrostu. Przede wszystkim tego typu meble pracownicze pozwalają pracować na stojąco, co jest odciążeniem dla kręgosłupa. 

Krzesło, które spełni oczekiwania najbardziej wymagających

Wybór krzesła biurowego jest dość trudny, gdyż jest ono jednym z najbardziej eksploatowanych mebli. Dodatkowo, kiedy kupujemy krzesło dla siebie możemy od razu stwierdzić, czy naszym zdaniem jest ono wygodne, czy też coś nam w nim nie pasuje. Fotel lub krzesło, z którego będzie korzystało wiele osób powinni być jak najbardziej uniwersalne. Im bardziej można je dostosować do potrzeb konkretnej osoby, tym lepiej. Obowiązkową cechą fotela pracowniczego jest regulacja wysokości - pamiętajmy, że w założeniu będą przy nim pracować osoby o różnym wzroście. Powinien on posiadać podłokietniki i umożliwić swobodne oparcie pleców, możliwość odchylenia do przodu lub do tyłu. Bardzo przydatną funkcją jest możliwość zapisania ustawień. Przydaje się ona szczególnie wówczas, gdy z fotela przez dłuższy czas będzie korzystała jedna osoba - nie będzie konieczności dostosowywania fotela za każdym razem.

Gdzie w Katowicach kupić najlepsze meble pracownicze?

W dużych miastach w Polsce, w tym również w Katowicach znajdziemy co najmniej kilka dobrze wyposażonych salonów mebli biurowych. Przy wyborze warto wziąć pod uwagę nie tylko lokalizację, ale także możliwość konsultacji z ekspertem od mebli biurowych, który z pewnością udzieli nam wielu cennych rad. Istnieje również możliwość zakupienia mebli pracowniczych przez internet. Należy jednak pamiętać, że nie jest to dobre rozwiązanie, kiedy nie było nam dane przetestować danych mebli. Zakupy przez internet są wskazane jeżeli dokładnie wiemy co kupujemy i chcemy to kupić taniej.
 

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Swiony.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.