Wiadomości z Świętochłowic

Pigułka wiedzy o badaniach CATI. Poznaj skuteczne metody badań opinii konsumentów!

  • Dodano: 2022-02-11 11:15

Przed wejściem w jakąkolwiek branżę warto zadbać o rozszerzenie swojej świadomości. Szczególnie istotna jest znajomość zachowań i ogólnych opinii konsumentów. Z całą pewnością wyobraźnię pobudza fakt, że około 70% osób dokonuje finalnego wyboru produktu właśnie w sklepie stacjonarnym. Mając to na uwadze, niezwykle ważne jest dostosowanie tego, co oferujemy, do potrzeb ludzi. To zdecydowanie łatwiejsze działanie, niż takie, które zakłada wzbudzenie poczucia konieczności nabycia dowolnej usługi czy produktu poprzez reklamę czy komunikat. W branży badań marketingowych nieocenione są różnego rodzaju badania, na przykład ankiety CATI i CAWI. W tym wpisie dowiesz się więcej o metodach weryfikacji opinii ludzi.

Badanie CATI – poznaj bliżej jedną z powszechniejszych metod badawczych

Jeden ze sposobów gromadzenia informacji stanowi badanie CATI. Czym w zasadzie jest? To po prostu wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny. Wspomniane wspomaganie działa tak, że uzyskiwane od ankietowanej osoby odpowiedzi są na bieżąco uwzględniane w specjalnym systemie. To ogromna zaleta. Digitalizacja danych pozwala na swobodny dostęp praktycznie od razu po ich uwzględnieniu w system.

Co równie istotne, możliwe jest opracowanie scenariusza rozmowy, który pomija pytania w zależności od uzyskanej odpowiedzi. Tak więc odpowiedź „0” na pytanie o liczbę dzieci odrzuca późniejsze pytanie o ich wiek. To istotna optymalizacja całego procesu badawczego. Metoda CATI jest warta szerszego rozeznania. Więcej o niej dowiesz się pod adresem: https://norstat.pl/blog/news/badanie-cati. Ośrodek badawczy Norstat zajmuje się zagadnieniem badania opinii publicznej profesjonalnie, tak więc z zaufaniem można podejść do ich objaśnień.

Metody badawcze dobiera się pod cel. Poznaj zalety badania CAWI i mystery shopping!

Badanie CAWI to metodologia, przy której kontakt z respondentem jest ograniczony do 0. Wynika to z faktu, że dana osoba badana jest za pomocą ankiety online. To niesie istotne korzyści. Po pierwsze dialog z ankietowaną osobą może być sugestywny, co negatywnie wpłynie na wyniki.. Warto wspomnieć także o tym, że osoba w zupełnie prywatnych warunkach może być w pełni szczera, co jest niezwykle istotne z punktu widzenia interpretacji odpowiedzi. Niezależnie, czy przedmiot analizy powinien wyrazić opinię o marce, czy też o produkcie, wyniki będą absolutnie warte uwagi. Innym rozwiązaniem jest tak zwany mystery shopping. To szczególnie godna polecenia metoda badawcza dla właścicieli firm. Dlaczego? Nie od dziś wiadomo, że pracownicy sklepu czy firmy są jej wizytówką. Tak zwany „tajemniczy klient” jest nieocenionym źródłem informacji nie tylko o reprezentacji przedsiębiorstwa, ale także o doświadczeniach płynących z zakupu przez innych klientów.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Swiony.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.