Jeżeli uważamy, że dobrej jakości meble do biura nie są nam potrzebne - jesteśmy w dużym błędzie. Specjalista z salonu meblowego w Katowicach przekonuje, że nie da się ich zastąpić. Są one inwestycją, która szybko się nam zwróci, a to ze względu na fakt, że dzięki takim meblom zarówno my, jak i osoby zatrudnione w naszej firmie pracujemy wydajniej. O czym powinniśmy wiedzieć zanim zdecydujemy się na zakup umeblowania do biura?
Dlaczego meble biurowe mają przewagę nad innymi meblami?
Meble biurowe są projektowane przez specjalistów, którzy robią wszystko, żeby podnieść komfort pracy użytkowników swoich wyrobów. Choć różnica pomiędzy meblami tradycyjnymi, a meblami przeznaczonymi specjalnie do pracy biurowej jest pozornie niewielka, pamiętajmy, że diabeł tkwi w szczegółach. Wszelkie niedogodności, na które nie zwracamy uwagi przy okazjonalnym korzystaniu z mebli, w trakcie codziennego z nich korzystania mogą stać się prawdziwym problemem. Przykładowo, jeżeli mamy problem z otworzeniem szafy, jeśli nie korzystamy z niej często, prawdopodobnie nie będzie nam to bardzo przeszkadzać. Jednak w biurze, kiedy po dokumenty musimy sięgać nawet kilkadziesiąt razy dziennie, będzie to dla nas prawdziwy problem. Podobnie z niewygodnym biurkiem - kiedy korzystamy z niego kilka razy w tygodniu, z dużym prawdopodobieństwem nie będziemy przywiązywać uwagi do drobnych niedogodności. To samo biurko przy codziennej, kilkunastogodzinnej pracy będzie nie do zaakceptowania.
Warunkiem koniecznym, który muszą spełniać meble biurowe jest ergonomia. Jedynie ergonomiczne meble sprawią, że praca będzie maksymalnie komfortowa, a w dłuższej perspektywie czasu uchronią nas przed wieloma dolegliwościami zdrowotnymi - na przykład zwyrodnieniami kręgosłupa. Dodatkowo odpowiednio zaprojektowane meble w skali miesiąca, czy roku pozwolą nam zaoszczędzić wiele czasu.
W jakie meble biurowe warto inwestować? - radzi ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach
Wybór konkretnych mebli biurowych jest w dużej mierze zależny od charakteru prowadzonej przez nas działalności, a także naszych osobistych preferencji. Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach podkreśla jednak, że pewne meble sprawdzą się w każdym biurze. Do tej grupy uniwersalnych mebli biurowych zaliczamy biurka i fotele biurowe. W każdym dobrze funkcjonującym biurze potrzebna jest również szafa, w której zmieścimy wszystkie niezbędne dokumenty, odzież roboczą i inne przedmioty, z których korzystamy na co dzień. Dobrze zaprojektowana szafa pozwoli nam uniknąć bałaganu w biurze, a co więcej będzie stanowiła schowek dla cennych przedmiotów. Jeżeli tylko przestrzeń biurowa nam na to pozwala, warto wybierać szafy jak najbardziej pojemne.
W sytuacji, gdy w naszym biurze zawsze jest nadmiar dokumentów i drobnych przedmiotów, przez które mamy wrażenie ciągłego bałaganu - zdecydujmy się na zakup kontenerów na kółkach. Możemy traktować je jako uzupełnienie biurka, bądź też jako osobny mebel. Są one wyposażone w liczne półki i szuflady, w których zmieścimy wszystkie podręczne rzeczy.
Duże biuro pozwala na stworzenie licznych stanowisk pracy. Dla poszczególnych pracowników może być to pewnego rodzaju dyskomfort, gdyż przebywanie w zatłoczonych pomieszczeniach znacznie obniża zdolność koncentracji. Związanego z tym spadku wydajności można uniknąć decydując się na zakup specjalnych ścianek działowych, które pozwolą osobom pracującym w naszym biurze na zachowanie minimum prywatności. Funkcję ścianki działowej może również spełniać szafa.
Kwestie estetyczne nie są bez znaczenia
Przy zakupie mebli biurowych należy zwracać uwagę na kwestie natury estetycznej. Meble biurowe muszą być efektowne, choć za każdym razem będzie to oznaczało coś innego. Powinniśmy postarać się, żeby meble pasowały do stylistyki całego wnętrza, a także wpisywały się w charakter działalności, którą się zajmujemy. Jeżeli szukamy mebli do kancelarii prawnej, zdecydowanie najbezpieczniej jest postawić na elegancką klasykę - znakomicie sprawdzą się tu eleganckie, ciężkie drewniane meble, krzesła, czy fotele wykończone skórą. Na zupełnie inny styl decydujemy się, kiedy nasza firma działa w branży nowych technologii.
Warunkiem koniecznym jest również to, żeby meble były solidnie wykonane. Jest to gwarancja ich trwałości. Oszczędzanie na materiałach i jakości wykonania sprawi, że bardzo szybko będziemy musieli je wymienić. Tego typu meble są bowiem bardzo mocno eksploatowane. Ładne meble są wizytówką naszego biura, a co więcej wpływają pozytywnie na samopoczucie przebywających w nim pracowników.
Gdzie w Katowicach kupimy meble biurowe?
Katowice są miastem, gdzie znajduje się co najmniej kilka dobrze wyposażonych salonów mebli biurowych takich jak NoNameOffice . Duży wybór sprawia, że nie tylko mamy szanse na znalezienie naszych wymarzonych mebli, ale również nabycie ich w atrakcyjnych cenach. Zanim wybierzemy się do konkretnego salonu, możemy sprawdzić ofertę na jego stronie internetowej.