Kampania społeczna #ZnamTeNumery – edukacja w obronie seniorów

Czas czytania: 2 min.

#ZnamTeNumery to ogólnopolska kampania społeczne zainicjowana przez Komendę Główną Policji, Telewizję Puls, ekipę serialu „Lombard. Życie pod zastaw” i Fundację Telewizji Puls „Pod Dębem” skierowana do seniorów i ich bliskich.

#ZnamTeNumery – wspólna inicjatywa dla bezpieczeństwa seniorów

Celem kampanii jest przedstawienie w jaki sposób wykorzystywanie sztucznej inteligencji może przyczynić się do wyłudzania i oszukiwania osób starszych.

Kampania społeczna #ZnamTeNumery – została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich polegał na emisji wideo ze scamem (tj. rodzaj oszustwa internetowego) i trwał od 14 do 20 listopada br. W praktyce po wejściu na stronę www.emeryturanamaxa.pl użytkownicy byli automatycznie przekierowywani na stronę www.ZnamTeNumery.pl, gdzie zamiast kradzieży tożsamości czy pieniędzy, otrzymywali informację, która pomagała im uniknąć podobnych pułapek w przyszłości.

20 listopada br. rozpoczął się drugi etap kampanii, który polega na emisji spotu i materiałów graficznych z wyjaśnieniem, jak działają oszuści wykorzystujący sztuczną inteligencję (AI).

Od października 2023: działania na rzecz ochrony seniorów

Kampania społeczna #ZnamTeNumery została zainaugurowana w październiku 2023 roku i od początku skupiała się na kwestii bezpieczeństwa osób starszych, ze szczególnym uwzględnieniem oszustw na ich szkodę. Zagadnienia te poruszane są m.in. w popularnym serialu „Lombard. Życie pod zastaw”.

Weronika Myszka
Źródło: UM Świętochłowice / fot. UM Świętochłowice

Dodaj komentarz

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe

  • Najnowsze
  • Popularne

Logolinki

Katalog firm