Będzie nowy przystanek kolejowy w Świętochłowicach?

Czas czytania: 2 min.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zgłosiła 15 projektów do rządowego programu „Kolej Plus”. Jeden z nich dotyczy budowy nowego przystanku kolejowego Świętochłowice Mijanka. 

Wśród projektów zgłoszonych do programu „Kolej Plus” jest sześć liniowych, które mają usprawnić połączenia na trasie kilku miast z Katowicami oraz dziewięć projektów punktowych, które maja poprawić funkcjonowanie kolei w jednym mieście. 

Przystanek kolejowy Świętochłowice Mijanka

Liniowe projekty zakładają m.in. stworzenie nowego połączenia z Bytomia do Rudy Śląskiej, alternatywne połączenie Gliwic z Katowicami przez Rudę Śląską Kochłowice i Chorzów Hajduki czy alternatywne połączenie Tychy – Katowice. Projekty punktowe dotyczą głównie budowy nowych przystanków kolejowych. Taki przystanek planowany jest m.in. w naszym mieście, to Świętochłowice Mijanka. 

– Każdy ze zgłoszonych projektów został szczegółowo przeanalizowany i omówiony z gminami, miastami GZM, a także z PKP PLK. Wybraliśmy inwestycje, które wpisują się w projekt Kolei Metropolitalnej i mają realne szanse na dofinansowanie – tłumaczy Lucjan Dec, dyrektor Departamentu Komunikacji i Transportu Urzędu Metropolitalnego.

Nowe przystanki kolejowe planowane są także w Zabrzu, Gliwicach czy Bytomiu. 

W grudniu poznamy wnioski wybrane do II etapu programu „Kolej Plus”

Wnioski złożone do programu „Kolej Plus” zostaną ocenione przez PKP PLK i w grudniu poznamy te wybrane do II etapu. Później wnioskodawcy będą mieli rok na przygotowanie niezbędnych dokumentów, a projekty zostaną ponownie ocenione. 

Realizacja wybranych inwestycji potrwa do 2028 r. Łączny koszt wszystkich zgłoszonych projektów zgłoszonych przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię to ok. 1,7 mld zł, a szacowany wkład własny, który sfinansuje GZM to ponad 200 mln zł. 

Tagi:

Maciej Poloczek
Źródło: fot. pixabay.com

Komentarze (15) DODAJ

Jak dla mnie chory pomysł. Kolej to nie tramwaje, gdzie co chwila przystanek. Lepiej jakby częściej kursowały tramwaje z tzw. zieloną linią. Skróciły by się czasy przelotów z miasta do miasta. A nie, że czasami z Piasnik os Skalka do Polnej jedzie się 5 min bo trzy razy stoi się na światłach.
komunikacjent
Ale masz marzenia.W chwili obecnej na linii nr 7 (tylko maly przyklad) torowisko calkowicie wymienione od Swietochlowic do Bytomia,tabor tramwajowy po remoncie albo nowy, a przelot na tym odcinku skrocil sie zaledwie o 3 minuty do tego,ktory obowiazywal w latach 60 tych ub.wieku przy linii jednotorowej na tym odcinku z kilkoma mijankami i starym poniemieckim taborem.Ta KLIKA z Tramwaji Sl.tylko do wywiezienia na taczkach z tego daremnego Zarzadu.
leni 234
Wszystkie dodawać a nie tylko wybrane
miejscowy
Wszystkie dodawać a nie tylko wybrane
miejscowy
To stare miejsce powinno być rozbudowane i przystosowane na nowo,bo to centrum miasta a oprócz tego jest już miejsce parkingowea to bardzo ważna rzecz
miejscowy
Z mijanki do dworcowej jest rzut beretem, a całe centrum wzdłuż da się przejść pieszo w 15 minut. Mijanka natomiast to dobre miejsce na dworzec, bo jest skupiskiem wszystkich środków transportu - autobusów i tramwajów. Ktoś kto by wysiadł z pociągu na mijance bez problemu dostanie się także na zgodę (t9 i autobusy), piaśniki (t7/17), lipiny autobus 201. Poza tym mijanka wydaje się bardziej "przyjaznym" miejscem niż ulica dworcowa... Moim zdaniem to dobre miejsce ;)
miejscowa
W czasie powrotów z pracy tj.od 14 do 16 na przystankach "na mijance" czeka na tramwaj maksymalnie 20 osób. To po co te wielkomiejskie zapędy? . Zapyziała dziura zawsze już będzie dziurą.
fiona
A za darmo będą te bilety na przesiadkę? Nie! Na Mijance zyska Gazownia i Zgoda, a całe Centrum, Os. Skałka, Piasniki jeżdżą właśnie z Dworcowej - pociągiem! Z Chropaczowa zostawiamy auta na dużym parkingu. Kto w ogóle wymyślił Mijanke? Chorzów ma ładny Rynek z T i A, ale Dworzec został. Czyżby w mieście nie było innych wydatków?
stary
Budowa się jeszcze nawet nie zaczęła a już wszyscy mają czarne scenariusze... Dlaczego? Dlaczego wszyscy negatywnie podchodzą do czegoś, czego projektu nigdy nie widzieli? Skąd wiadomo, że parkingu nie będzie? Od strony ul. Hajduki jest spory nieużytek, myślę, że byłoby tam miejsce na parking ;)
miejscowa
Poroniony pomysł. Podobnie jak przystanek 870 na Żołnierskiej - nic tylko przejazd się wydłuża.
ehhh
Hmmm... cichy powrót do centrum przesiadkowego ?
vovtek81
Chyba ja, bo przy przystanku tramwajowym na mijance pełno drzew jest poznaczonych... Pewnie do wycięcia.....
ze Świon
Nowy przystanek powinien powstać obok ratusza, na linii Chorzów Batory-Tczew, koło ulicy tunelowej.
robertt
Ja, a autami parkować na dachu urzędu miasta. Ilu z piszących tu komenty jeździ cugami? Bo jo jeżdża dziennie i jak widza wiela ludzi jeździ to robienie czegokolwiek nowego to gupota. Lepij by rozbudowali wiata w aktualnym miejscu, żeby chroniła przed wiatrem.
tak ino pytom
Przystanek w obecnym miejscu idealnie w środku miasta, z parkingiem, z tradycją - choć pełny budek dawno temu zaniedbano i musiał być wyburzony. Można wzorem Rudy Śl rozbudować. Czyżby chciano przybliżyć punkt do Chorzowa Batorego?
meg

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe

  • Najnowsze
  • Popularne

Logolinki

Katalog firm