Wiadomości z Świętochłowic

Coraz bliżej remontu ul. Łagiewnickiej - ruszył przetarg

  • Dodano: 2021-03-12 06:15, aktualizacja: 2021-03-12 06:18

10 marca ruszył przetarg na przebudowę ulicy Łagiewnickiej - od Lipin do granicy z Bytomiem. Będzie to wspólna inwestycja Tramwajów Śląskich i Miasta Świętochłowice.

Przebudowa torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną w Świętochłowicach, w ciągu ulicy Łagiewnickiej od ul. Barlickiego do granicy z Bytomiem, obejmuje przebudowę ok. 2500 m jednotorowej linii tramwajowej. Przystanek Chropaczów Lampego otrzyma formę przystanku wiedeńskiego. Na wysokości ul. Wiechaczka powstanie nowy przystanek.

W ramach prac zostanie wybudowana linia dwutorowa na odcinku od. ul Górnej do ul. Sportowej wbudowana w jezdnię w technologii prefabrykowanych płyt żelbetowych, z zastosowaniem wkładek wibroizolacyjnych. Na pozostałych odcinkach torowisko dwutorowe będzie wydzielone z jezdni. Inwestycja realizowana przez Tramwaje Śląskie przewiduje także:

  • budowę i przebudowę peronów przystankowych,
  • budowę odwodnienia torowiska,
  • przebudowę trakcji tramwajowej,
  • montaż słupów trakcyjnych.

Roboty budowlane w związku z inwestycją zaplanowało także Miasto Świętochłowice. Wśród najważniejszych prac znalazły się:

  • rozbudowa ul. Łagiewnickiej,
  • przebudowa wlotów do ul. Łagiewnickiej,
  • przebudowa sygnalizacji świetlnych,
  • budowa zatok autobusowych,
  • budowa miejsc postojowych,
  • budowa i przebudowa chodników,
  • budowa ścieżek rowerowych,
  • przebudowa lub zabezpieczenie kolizyjnych sieci uzbrojenia terenu.

– Na taką informację mieszkańcy Chropaczowa czekali od lat! Kompleksowa przebudowa całej ulicy Łagiewnickiej to największa inwestycja miejska ostatnich kilkunastu lat. Jestem dobrej myśli, że szybko przejdziemy kolejne fazy przetargu i realizacji tej inwestycji, tak samo jak miało to miejsce z remediacją stawu Kalina – mówi Daniel Beger, prezydent Świętochłowic.

Postępowanie przetargowe będzie trwało do 14 kwietnia 2021 roku. Szczegóły na stronie www. Od zawarcia umowy wykonawcy mają 15 miesięcy na wykonanie wszystkich prac. Łączny koszt inwestycji może wynieść ok. 67 mln zł. Dzięki tej inwestycji na trasie będą mogły się pojawić nowoczesne wagony niskopodłogowe.

Komentarze (26)    dodaj »

  • Mieszk.

    Jeśli chodnika ma nieprzepisową szerokość 1,8 m, to czy w świetle przepisów jest to nadal chodnik? Jesli nie to w zasadzie można go uznać za dobre miejsce do parkowania nie łamiąc przepisu o pozostawieniu wolnego przejścia, bo go i tak tam nie ma. Super projekt i wykonanie.

  • Mieszk.

    Na starcie przebudowy łapczywie wycięto wszystkie drzewa w odcinku Łagiewnicka 68 - 62. Ktoś widział projekt? Czy będą posadzone drzewa w zamian? Były to drzewa latami rosnace dla mieszkańców i przy tym dla ptaków i owadów. Dające wytchnienie w skwarze i łapiące wiatr niosący zapach asfaltu z ulic oraz pył i szum komunikacyjny.

  • Mieszk.

    Nowy chodnik Łagiewnicka 68 ma nieprzepisową szerokość 1,8 m (obowiązujące minimum 2 m). Nowy projekt nie uwzglednia chodnika z wydzieloną drogą dla rowerów. Tak jakby w projekcie nowa jezdnia nie mogła zostać usytuowana nieco dalej od budynków. I tak kolejne 30-45 lat bez ścieżki rowerowej. A taki fajny i nowatorski to projekt przecież.

  • Mieszk.

    Szkoda wszystkich znaków, lamp ulicznych i drogowskazów i oznaczeń przystanków porzuconych i niszczejacych przez robotników pracujących momentami w pośpiechu. Spróbujcie zamówić lampę uliczną lub drogowskaz w jakieś konkretne miejsce, to uzyskacie informacje, że koszta są wysokie. Tysiące złotych do wydania kolejny raz lub nie będzie wcale tych drogowskazów itd.

  • Mieszk.

    Przy Aldi powoli, powoli, a potem takie przyspieszenie i oderwany od dotychczasowego stanu projekt i obecnie nie ma już bocznego zejścia po schodkach skrazajacego drogę przez parking do Aldi od Łagiewnickiej 68. A krawężniki na ulicę Koscielną to obecnie drobna mozaika ze szczelinami i brakuje przejść bezprogowych. Kraweznik przed parkingiem do Aldi zniszczy setki opon i felg. A było tak ze kiedyś jechało się po płaskim. W końcu to skrzyżowanie ze światłami więc ten krawężnik jest z złej woli projektanta chcego naszego wieloletniego udreczenia.

  • Mieszk.

    Wyremontowane torowisko T11 uwzględniało szczeliny dylatacyjne na przejazdach drogowych i okrycie torów gumowymi wibroizolatorami. Na linni T17 szyny zostaną okryte nakładkami betonowymi i na próżno szukać szczeliny dylatacyjnych. Kto ustala i kontroluje standardy wykonania?

  • Tom

    Nareszcie miasto zaczelo sie rozwijac , a nie zwijac jak za Delfina co ino kradł do swojej rodzinki i dzieci

  • Normalny

    Niemasz pojęcia jak ci krsfna

  • Mariola

    Podoba mi sie sformułowanie "jesteśmy co raz bliżej do...". Prezes dochodz do prawdy a prezydencik do kolejnego remontu. Tylko dlaczego to trwa tyle lat?

  • świadek

    Ciekawe czy żona Kamińskiego wie, co jej mąż robi po godzinach, jak Glabik nie pytają o wiek. Tutaj już pole do manewru dla poważnych służb.

  • Swoj

    Ten gość się tak obstawil że szok pracownikow swoich zatrudnił w mpuk i git i niema na niego siły może ktoś pomoze

  • Bogdan

    Zrobić prywatny magazyn w szkole. Alina i co teraz ?

  • leopold

    Ile w budżecie miasta zarezerwowano pieniędzy na ten cel?

  • Chropaczmen

    Super mieszkam na łagiewnickiej jak by jeszcze ogarneli podwórka parkingi przy familokach

  • lolek

    I co jeszcze? Podwieszane ogrody?

  • mieszkaniec

    Kompletnie straciłem szacunek i zaufanie do obecnego zarządu miasta, dobrze, że to już ostatnie dwa lata koszmaru dla miasta pod tytułem bajerybegera i łachmaniarzy spod jego kurateli, takiego dziadostwa jak teraz nigdy w mieście nie było

  • ->N->

    Dawid, to Ty ?

  • 983120

    Nie to jego stary Marian co mu dał podròbkę zegarka z Chin żal :)

  • Łysy

    Na 100% albo ten nieuczesany z telewizji

  • mieszkaniec

    W księgach finansowych po aktualnych, pozostanie tylko napis, miasto trup do likwidacji.

12

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Swiony.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również