W czwartek 21 lipca do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej dotarł nowy samochód pożarniczy marki Volvo. Pojazd niebawem zostanie wprowadzony do podziału bojowego i będzie uczestniczył w działaniach ratowniczo-gaśniczych.
Samochód jest wykonany na podwoziu Volvo FMX 380 z napędem 4×4, zautomatyzowaną skrzynią biegów i kabiną brygadową. Nadwozie wykonane jest z materiałów kompozytowych, posiada siedem skrytek – po trzy z prawej i lewej strony i jedną z tyłu, zamykane są żaluzjami aluminiowymi. Dach wykonany w formie podestu roboczego.
Samochód posiada zbiornik wody o pojemności 5010 litrów, zbiornik środka pianotwórczego 500 litrów, autopompę JOHSTADT TO3000 o wydajności 3705 litrów na minutę przy ciśnieniu 8 bar i 430 l/min przy ciśnieniu 40 bar, działko wodno-pianowe DWP32 o wydajności 3200 litrów na minutę i regulowanym przepływie 800/1600/2400/3200 litrów na minutę, linię szybkiego natarcia, maszt oświetleniowy i wyciągarkę elektryczną o uciągu 6292 kilogramów.
Wyposażenie wozów to między innymi:
- sześć kompletów aparatów ochrony dróg oddechowych z butlami, pokrowcami, maskami i sygnalizatorami bezruchu,
- cztery zapasowe butle,
- armatura wodno-pianowe,
- motopompa,
- działko wodno-pianowe DWP16 przenośne,
- drabiny,
- pilarki,
- wentylator oddymiający,
- sprzęt burzący,
- agregat prądotwórczy,
- przenośny zestaw oświetleniowy,
- sprzęt pomiarowy,
- zestaw ratownictwa medycznego R1,
- zestaw narzędzi ślusarskich,
- elektryczna pompa beczkowa,
- tłumice,
- zestaw ratownictwa technicznego LUKAS składający z pompy hydraulicznej, rozpieracza ramieniowego, nożyc, cylindrów rozpierających i narzędzi ‘kombi’
- zestaw podpór i klinów,
- mata,
- zbijaki do szyb,
- przecinaki do pasów,
- osłony,
- poduszki pneumatyczne wraz z osprzętem.
Zakup został zrealizowany w ramach projektu "Usprawnienie systemu ratownictwa w transporcie kolejowym – etap I."
Źródło danych technicznych: Remiza - Polski Serwis Pożarniczy