Muzeum Powstań Śląskich w Świętochłowicach poszukuje nowego dyrektora! Prezydent Miasta Daniel Beger w uzgodnieniu z Zarządem Województwa Śląskiego ogłosił konkurs na kandydata na to stanowisko. Wszyscy zainteresowani mogą złożyć wymagane dokumenty wraz z co najmniej 3-letnim autorskim programem działania Muzeum do 26 maja br. w Urzędzie Miejskim.
Konkurs - wymagana dokumentacja
Ogłoszony konkurs na dyrektora świętochłowickiej placówki muzealnej trwać będzie do 26 maja 2025 roku do godziny 16:00. W tym terminie każdy zainteresowany kandydat powinien dostarczyć do gmachu Urzędu Miejskiego dokumenty, potwierdzające posiadane wykształcenie, kwalifikacje, staż pracy, oświadczenia m.in. o niekaralności, czy o braku przeciwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku kierowniczym. Ważnym elementem potrzebnej dokumentacji jest także autorski program działania Muzeum Powstań Śląskich obejmujący co najmniej 3 lata. Program posiadający maksymalną objętość 15 stron formatu A4, napisany czcionką TNR 12 powinien zawierać:
- sformułowaną misję, wizję działalności, celów strategicznych, kierunków rozwoju i koncepcję finansowania pozabudżetowego Muzeum Powstań Śląskich w Świętochłowicach,
- koncepcję programową działalności (zawierającą rozwinięcie kierunków rozwoju),
adekwatną, wobec najnowszych trendów w kulturze i wyzwań cywilizacyjnych, prezentującą nowe formy uczestnictwa w kulturze, budowania relacji z otoczeniem, w tym z grupami o utrudnionym dostępie do dóbr kultury, zawierającą plan kreowania kultury w Świętochłowicach, realizującą założenia statutowe, - program działań w zakresie bieżącego funkcjonowania Muzeum Powstań Śląskich, uwzględniający realne (aktualne) finansowanie,
- program współpracy z polskimi i zagranicznymi muzeami, archiwami, instytutami naukowobadawczymi, organami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami pozarządowymi, a także innymi osobami prawnymi, jednostkami nieposiadającymi osobowości prawnej oraz osobami fizycznymi,
- odniesienie do struktury organizacyjnej Muzeum Powstań Śląskich, wykorzystania obiektów, warunków finansowych instytucji,
- plan działań remontowych i inwestycyjnych (zawierający m.in. odniesienie do wieloletniej prognozy finansowej).
Obowiązki przyszłego dyrektora placówki
Stanowisko dyrektora Muzeum Powstań Śląskich wiąże się z szeregiem obowiązków. Do zadań dyrektora należy kierowanie statutową działalnością instytucji, planowanie oraz wytyczanie kierunków jej działania, a także zarządzanie budżetem instytucji. Ponadto dyrektor pełni funkcję reprezentacyjną placówki, zobowiązany jest do zapewnienia skutecznej kontroli zarządczej w instytucji, samodzielnego zarządzania instytucją a także organizowania i prowadzenia działalności edukacyjnej, współpracy ze środowiskami kultury oraz wskazywania nowych kierunków rozwoju z zachowaniem statutowego profilu instytucji.