Pamiętacie film „Tulipan”, czyli historię uwodziciela i oszusta matrymonialnego, który rozkochiwał w sobie kobiety? Dzisiaj mamy takich „Tulipanów” całe rzesze – amerykański żołnierz, niemiecka policjantka, samotny wdowiec poszukujący szczęśliwej miłości. Są to bardzo niebezpieczni oszuści, którzy używają socjotechnik po to, by wzbudzić zaufanie swojej potencjalnej ofiary, rozkochać ją w sobie żeby później ją okraść! – przypomina Katarzyna Skrzynecka w ramach kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji”.
„Tulipan” XXI wieku – jak oszuści matrymonialni działają online
Przestępcy bezwzględnie wykorzystują socjotechniki, żeby upolować ofiarę w internecie! Manipulują, wzbudzają zaufanie. Ich cel to Twoje pieniądze!
Związek Banków Polskich, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa, banki wraz z Policją apelują:
Gdy ktoś prosi Cię w mediach społecznościowych albo sms-em o pomoc i przelanie pieniędzy - to może być oszustwo!
- Weryfikuj rozmówcę - zadzwoń do niego!
- Nie podawaj dostępu do swojego konta bankowego!
- Nie działaj pod wpływem emocji!
- Więcej informacji o cyberbezpieczeństwie szukaj we własnym banku.
Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” – jak chronić się przed zagrożeniami online
Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” jest wspólną inicjatywą Związku Banków Polskich, Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa i banków. Celem kampanii jest edukacja wszystkich użytkowników Internetu w zakresie cyberzagrożeń i sposobów ochrony przed nimi. Twarzami tegorocznej edycji są Daria Widawska i Jerzy Kryszak.