Wiadomości z Świętochłowic

Prace torowe w Świętochłowicach-Lipinach trwają. Finał w marcu 2022

  • Dodano: 2021-10-06 20:45

Niedawno zmieniła się organizacja ruchu na drodze prowadzącej z Chebzia do Lipin. To znak, że niebawem zacznie się kolejny etap prac prowadzonych na torowisku biegnącym wzdłuż ulicy Chorzowskiej w Świętochłowicach.

Zmiany w organizacji ruchu drogowego

O informację na temat postępów związanych z realizacją inwestycji Tramwajów Śląskich poprosiliśmy rzecznika spółki.

- Wprowadzone zmiany w organizacji ruchu samochodowego wynikają po prostu z kolejnego etapu realizacji prac dla zadania „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w Świętochłowicach w ciągu ul. Chorzowskiej do ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej (dobudowa drugiego toru)". Tymczasowa organizacja ruchu zmienia się adekwatnie do potrzeb wykonawcy na poszczególnych etapach realizacji robót – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie.

Dodał też, że modernizacja torowiska biegnącego przez Lipiny trwa. W efekcie prowadzonych prac, w miejscu wyeksploatowanej linii jednotorowej, powstanie dwutorowa.

- Najwięcej prac pozostało do wykonania jeszcze na początku zakresu od strony Rudy Śląskiej, ale właśnie tu w tej chwili trwają prace, co wymusiło zamknięcie dla ruchu fragmentu jezdni. Wykonawca realizuje tam prace ziemne pod układanie warstw konstrukcyjnych, na których następnie montowane będzie torowisko – podkreślił Andrzej Zowada.

Jak podkreśla rzecznik Tramwajów Śląskich, na podobnym etapie są roboty po drugiej stronie zakresu, czyli od strony Chorzowa. 

- Z kolei w rejonie skrzyżowania ul. Chorzowskiej z ul. Korfantego, gdzie zakończyła się przebudowa przejazdu drogowo-torowego w ubiegłym tygodniu wprowadzona została docelowa organizacja ruchu – wskazuje Andrzej Zowada. 

Podczas prowadzonych prac ruch kołowy na skrzyżowaniu prowadzony był połówkowo. O utrudnieniach występujących w tym miejscu możemy już zapomnieć. 

Kiedy nastąpi finał inwestycji?

Generalny Wykonawca ma czas na zakończenie realizacji całego zadania do końca marca 2022 roku.

- Liczymy na to, że prace zostaną zakończone nieco wcześniej. Wiele zależy tu od auty i dostępności materiałów budowlanych – podkreśla Andrzej Zowada.

Prace torowe w Świętochłowicach trwają. Kiedy dojedziemy tam z Rudy Śląskiej tramwajem?

Zobacz także

Komentarze (4)    dodaj komentarz »

  • GM

    Moim skromnym zdaniem remont torowiska był niezbędny, jednak sens budowy linii dwutorowej wcale już taki oczywisty nie jest. Uzasadnieniem było zwiększenie częstotliwości kursowania tramwaju linii 11, jednak czy faktycznie jest to na prawdę potrzebne ? Mogę się zgodzić, że w ciągu dnia zdarzają się tzw. piki, kiedy obłożenie trzech, czterech kursów jest większe, natomiast zdecydowana większość z nich ma niewielkie obłożenie i tym samym obecna częstotliwość jest wystarczająca. W czasach kiedy w prawie każdej rodzinie jest jeden, dwa lub więcej samochodów, komunikacja miejska przewozi zdecydowanie mniej pasażerów jak to miało miejsce przed laty i trudno prognozować, że ludzie nagle porzucą swoje auta i z powrotem przesiądą się do tramwaju, tak więc korzystać nadal będą dzieci, młodzież i osoby starsze w obecnym zakresie. Prawda jest taka, że na siłę postanowiono wepchnąć drugi tor nawet tam, gdzie on się po prostu nie mieści, w konsekwencji już teraz widać jak negatywnie wpłynie to na bezpieczeństwo w ruchu drogowym na odcinku od Chorzowa Gazowni do Piaśnik, gdzie w znacznym stopniu zostały zwężone obydwa pasy ruchu, co na pewno przełoży się na pogorszenie bezpieczeństwa zwłaszcza, że natężenie ruchu jest tam duże również w zakresie samochodów ciężarowych i autobusów. Drogi poszerza się, buduje pasy do skrętu, a tutaj odwrotnie, zwężono je i zlikwidowano część skrętów. O uciążliwości dla mieszkańców w postaci większego hałasu już nawet nie wspomnę. Drugi tor to też dodatkowo wycinka drzew i jeszcze większe zabetonowanie kosztem zieleni.Czy na prawdę było to potrzebne ?

  • Robertt

    Prawda jest taka, że wszędzie, gdzie to możliwe buduję się drugi tor.Dzięki temu żywotność trasy wydłuża się dwa razy, jeden tor szybciej się zużywa, gdyż przyjmuje ruch w dwóch kierunkach.Lepsza jest elastyczność układania rozkładów jazdy. Pamiętaj, że "jedenastka" łączy się dalej z innymi liniami, które też mają rozkłady jazdy tworzone z tym uwzględnieniem.Dwa tory to wreszcie większe bezpieczeństwo. System mijankowy to archaizm. Nie wiem czy wiesz, ale trasa (fragment pierwszej linii Gliwice - Piekary) ta budowana za Niemca jest jedną pierwszych na Śląsku. Z założenia mijanki już wtedy były tymczasowe. Zawirowania na tle historycznym jednak zmieniły te plany co nie oznacza, że tak już miało pozostać. Także tak, to było naprawdę potrzebne.

  • Ze Świon

    Mosz racja, nie wierze że 11 będzie kursować częściej. Były czasy że jeździła co 10 min ostatnio chyba co 15 i mijanki wystarczyły. A co do zostawienia aut i dojeżdżaniu do pracy komunikacją to nie ma szans.... Kursy by musiały być max co 10 min jak nie częściej i to wszystkie to może by sie coś zmieniło, a tak w szczycie autobusy co pół godz. a później co godz. Dopóki tego nie zmienią to komunikacja do emerytów co mają bilety za darmo. Jedź do roboty komunikacją z przesiadkami 1- 1.5 godz a nawet czasami dłużej. Autem 20 do 30 min. Nikt mnie do tego nie przekona żeby zostawić auto.

  • Ze Świon

    Ile razy będzie jeszcze zmieniany termin ukończenia? Z informacji którą zamieściliście 26.03.2021 była wypowiedź Pana Zowady że prace potrwają do końca lipca tego roku. Do sprawdzenia pod tym linkiem. https://swiony.pl/i,trwa-modernizacja-torowiska-tramwajowego-w-swietochlowicach-kiedy-nastapi-final-prac,200274,923687.html

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Swiony.pl.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.