Świętochłowice - portal miejski Swiony.pl

Wiadomości z Świętochłowic

Świętochłowice: Budują perony - zawieszone linie tramwajowe nr 7 i 17

  • Dodano: 2019-04-30 08:15, aktualizacja: 2019-04-30 08:37

Od poniedziałku (6 maja) na okres 3 tygodni zawieszone zostaje funkcjonowanie linii tramwajowych nr 7 i 17.

W tym czasie zostaną wybudowane nowe perony na dwóch przystankach w Piaśnikach

Zarząd Transportu Metropolitalnego informuje, że od poniedziałku 6.05.2019 r. do poniedziałku 27.05.2019 r. (włącznie), nastąpi całkowite wyłączenie funkcjonowania komunikacji tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Świętochłowicach (odcinek od skrzyżowania z ul. Krasickiego do skrzyżowania ul. Bytomskiej z ul. Chorzowską w dzielnicy Paśniki) w związku z modernizacją torowiska.

Tym samym wprowadzone zostaną czasowe zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej:

  • Linia tramwajowa T7 kursować będzie w relacji: Katowice Zawodzie Zajezdnia – Chorzów Batory Zajezdnia - Chorzów Rynek
  • Uruchomiona zostanie tymczasowa linia tramwajowa nr 47 kursująca w relacji: Ruda Śląska Chebzie Pętla – Lipiny – Chropaczów – Łagiewniki Targowisko – Bytom Plac Sikorskiego – Bytom Szkoła Medyczna (w zamian za linie tramwajowe nr: 17, 7 i 46),
  • Linie tramwajowe nr: 17, 40 i 46 – zostaną zawieszone w kursowaniu.

Na trasie Chorzów Batory Zajezdnia – Świętochłowice – Bytom Łagiewniki Targowisko, uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza T-7, kursująca z częstotliwością co 15 minut. Przystanek „Łagiewniki Targowisko” obsługiwany będzie w tymczasowej lokalizacji na ul. Świętego Piotra.

W tym czasie wykonawca ma zrealizować prace torowe na odcinku od tymczasowej mijanki przed przystankiem Piaśniki Skrzyżowanie do połączenia torowego z odcinkiem zmodernizowanym w ramach poprzedniego projektu inwestycyjnego na skrzyżowaniu ul. Bytomskiej z ul. Chorzowską oraz zlikwidować mijankę w rejonie skrzyżowania z ul. Krasickiego.

Zostaną w tym czasie również przebudowane perony na przystankach Piaśniki Skrzyżowanie i Piaśniki Osiedle Skałka oraz przebudowana sieć trakcyjna, mocując ją na nowych słupach. Te prace mają się zakończyć do 26 maja, tak by od 27 maja tramwaje mogły wrócić do kursowania w pełnym zakresie po dwóch nowych torach z obsługą pasażerów na nowych peronach przystankowych.

Po 27 maja wykonawca powinien prowadzić prace w zakresie demontażu starych słupów trakcyjnych (o ile nie uda mu się tego zrobić podczas zawieszenia ruchu) oraz przeprowadzić roboty wykończeniowe i porządkowe. Tramwaje Śląskie liczą, że przed wakacjami nastąpi odbiór prac.

Zobacz także

Komentarze (10)    dodaj komentarz »

  • Rambo

    Sami eksperci się tutaj wypowiadają od polityki i technologii. Weźcie to tak na chłodno przeanalizujcie. Zaległości wobec kzkgop bo taki był wówczas jeszcze organizator, nie mógł wpłynąć na zakres prac remontowych, wykonywanych na zlecenie tramwajów. Zobaczcie jak wygląda budowa autostrad. Ile jest kłopotów z firmami. NDI BALZOLA nie ma dobrej opinii. Robią niezłe obsuwy niemal na każdym projekcie. No ale są najtansi...

  • mysza

    TO AZ TYLE CZASU POTRWA BUDOWANIE DWOCH PRZYSTANKOW? TO JAKIS ŻART!!! Prosiłam kiedys by zmienili ekipę remontujaca tory, bo pracujac potrafili grila zrobić.. lub 8 panow patrzylo jak spychacz jeździ.. Krasickiego rozkopali i DOPIERO PO 3 TYG PRZYSZLA EKIPA I W 3 DNI NAPRAWILA JEZDNIE.. FAJNIE ZE ORGANIZATOR JEZDZI SAMOCHODEM I NIE MA TAKICH KLOPOTOW.... BO TO JEST KPINA BY 3 TYGODNIE BUDOWAC 2 PRZYSTANKI!!!

  • Mieszkaniec

    nie tylko 2 przystanki

  • Max

    To proszę podjąć pracę w firmie wykonująca tego typu pracę i pokazanie JAK SIĘ PRACUJE.Więcej szacunku dla ludzkiej pracy w warunkach tzw otwartych.

  • kres

    Kostempski odszedł, prace na torowisku maja się ku końcowi. Gratulacje dla Begera.

  • Max

    Trzeba być chorym na umyśle żeby wypisywać takie bzdury ze to zasługa Pana Bergera

  • Motorr

    To nie jest zasługa begera.. Remont torowiska to wewnętrzna sprawa spółki tramwaje śląskie. Do których torowisko należy.. Miasto za to nic nie płaci

  • traktorr

    Pamiętacie jak Kostempski nie płacił i zawiesili remont torowiska.

  • ech

    Miasta również do tego dokładają, choć dużo większa część finansowana jest z unii

  • Mieszkaniec

    no właśnie nie, bo trzeba płacić składki, a za delfina składki przestały by być płacone dlatego TŚ się wycofały

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.

Drogi Użytkowniku!

Dokładamy wszelkich starań by korzystanie z naszego serwisu było dla Ciebie komfortowe.

Dlatego staramy się dopasować dostępne w nim treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez administratora danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych.

Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z naszego serwisu wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.

Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić w przeglądarce ustawienia dotyczące plików cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach z naszej Polityki Prywatności.

Przejdź do serwisu