Czy tramwajowa "jedenastka" będzie niebawem kursowała dwa razy częściej? Teoretycznie jest to możliwe, bo spółka Tramwaje Śląskie dobuduje drugi tor na trasie między Rudą Śląską a Chorzowem. Drugi ciąg torów będzie przebiegał niemal po całej długości linii, z wyjątkiem krótkiego odcinka na Chebziu, dzielnicy Rudy Śląskiej.
Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na przebudowę infrastruktury tramwajowej od skrzyżowania z ul. Bytomską w Świętochłowicach aż do ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej - dobudowany zostanie drugi tor. Łącznie przebudowie ulegnie 5300 metrów torowiska. Przebudowane zostaną również przystanki, a także sygnalizacja świetlna. Inwestycja obejmuje też odbudowę warstwy jezdni ul. Chorzowskiej.
Wąskim gardłem jest przejazd pod wiaduktem, gdzie nie ma technicznych możliwości budowy drugiego toru, natomiast cała pozostała część trasy będzie dwutorowa, a to oznacza, że kursująca na tej linii "jedenastka" będzie mogła - przynajmniej teoretycznie - jeździć dwa razy częściej.
Docelowo przepustowość linii będzie niemal dwa razy większa
Przepustowość tej trasy zwiększy się praktycznie dwukrotnie. Tym samym zyskamy możliwość uzyskania nawet dwukrotnie większej częstotliwości kursowania linii nr 11 – mówi dla portalu transport-publiczny.pl Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie – Podkreślam, że jest to teoretyczna możliwość, gdyż o kwestiach tych decydują de facto władze miast za pośrednictwem Zarządu Transportu Metropolitalnego – dodaje.
Czy częstsze kursy tramwaju nr 11 staną się faktem przekonamy się dopiero po ukończeniu przebudowy, a to nastąpi najwcześniej na początku 2021 roku.