Świętochłowice - portal miejski Swiony.pl

Wiadomości z Świętochłowic

Mój Prąd - Najczęstsze błędy we wnioskach o dotacje z programu

  • Dodano: 2020-02-26 08:15, aktualizacja: 2020-02-26 08:26

Według oficjalnych danych co 6 wniosek o dofinansowanie z programu Mój Prąd zostaje odrzucony. Dzieje się tak z powodu prostych błędów lub nieuważnego przeczytania zasad udziału. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej odrzucił już kilkanaście procent aplikacji. Jakie błędy najczęściej się powtarzają i jak ich uniknąć?

Brak potwierdzenia przyłączenia do sieci

Do najpowszechniejszych przyczyn odrzucenia wniosków należy brak potwierdzenia przez Operatora Sieci Dystrybucyjnej o przyłączeniu mikroinstalacji wykorzystującej ogniwa fotowoltaiczne do sieci. Na stronie ministerstwa można dowiedzieć się, że beneficjentem programu jest osoba fizyczna wytwarzająca energię elektryczną na własne potrzeby, mająca zawartą umowę kompleksową, która reguluje kwestie wiążące się z wprowadzeniem do sieci energii elektrycznej wytworzonej z mikroinstalacji. Przyłączenie do sieci to dowód na zakończenie inwestycji. Jest on konieczny do ubiegania się o dotację na fotowoltaikę.

Zła data dokonania płatności

Inną popularną pomyłką wnioskujących o dofinansowanie na panele słoneczne okazuje się wpisanie złej daty dokonania płatności. Według zasad programu Mój Prąd płatność za inwestycję w fotowoltaikę nie może być dokonana przed 23 lipca 2019 roku. To data ogłoszenia rozpoczęcia programu. Jeżeli ktoś przed tym terminem wpłacił zaliczkę, a całość uregulował potem, nadal może ubiegać się o środki.

Informacje o cenach paneli słonecznych i innych kwestiach finansowych związanych z fotowoltaiką znajdziesz na stronie https://fotowoltaikaonline.pl/ceny-paneli-slonecznych. Dostępne są przydatne poradniki, recenzje oraz zestawienia, co pomoże w dokonaniu przemyślanej inwestycji.

Brak załączników

Innym częstym błędem osób ubiegających się o dotacje na panele słoneczne w ramach programu Mój Prąd jest niedodawanie załączników do wniosku. Aby aplikacja została zakwalifikowana, muszą być do niej dołączone zaświadczenie z OSD, kopia faktury, dowód zapłaty lub oświadczenie o wykonaniu instalacji samemu oraz oświadczenie RODO.

Niezałączenie dowodu zapłaty

Wnioski bywają odrzucane również z powodu braku dowodu zapłaty faktury lub oświadczenia o dokonanej zapłacie. Takim dokumentem może być potwierdzenie z banku albo oświadczenie wykonawcy. Zaświadczenie o dokonanej zapłacie dotyczy przypadku, gdy zapłata nastąpiła gotówką.

Zapominanie o RODO

Fotowoltaika czy zasady programu nie zawsze są przedmiotem pomyłek. Inne błędy okazują się banalne i niezwiązane z tymi kwestiami. Część wnioskujących nie dodaje klauzuli informacyjnej. Aplikacja o dofinansowanie na panele słoneczne może być więc odrzucona z powodu regulacji o ochronie danych osobowych. Ten błąd zwykle nie występuje w przypadku wnioskowania online. Wnioskodawcy zapominają jednak o RODO, gdy wysyłają formularze pocztą albo składają je osobiście.

Składając wniosek o wsparcie dla instalacji fotowoltaicznych, należy sprawdzić, czy spełniło się wszystkie wymagania programu Mój Prąd i nie popełniło wyżej opisanych błędów. Warto upewnić się, że do wniosku dodało się wszystkie niezbędne załączniki i klauzule. Trzeba również dostarczyć wszelkie potwierdzenia umowy z OSD i dowody zapłaty. Wówczas można być pewnym, że aplikacja zakwalifikuje się do kolejnego etapu, a dotacje na panele słoneczne będą nadal osiągalne.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.