Wiadomości z Świętochłowic

Pozycjonowanie pod rynki zagraniczne - jak promować się w innych krajach?

  • Dodano: 2020-06-10 15:45

Rozwój własnego biznesu to marzenie bardzo wielu przedsiębiorców. Ambicje często sięgają poza granice kraju, gdzie można znaleźć rynki zbytu dla swoich produktów. Wyjście z działalnością online za granicę nie jest wcale trudne, jeśli zainwestujemy w pomoc specjalistów SEO i uzbroimy się w cierpliwość.

Specyfika SEO w zagranicznym Google

Zewnętrzne rynki to znakomita możliwość rozwoju dla polskich sklepów internetowych. Jednak aby witryna była widoczna dla obcojęzycznych użytkowników, należy dostosować ją do tamtejszych wersji wyszukiwarki. Na przykład pozycjonowanie w niemieckim Google powinno opierać się na języku niemieckim, popularnych tam frazach kluczowych i interesującej treści. Stworzenie uniwersalnej strony po angielsku raczej nie przyniesie pożądanego efektu. Konieczne jest też uwzględnienie regulacji danego kraju w kontekście marketingu online. Niezwykle istotna staje się również treść, która musi być wartościowa z punktu widzenia tamtejszego odbiorcy. Nie wszystko to, co zrozumiałe u nas, będzie miało takie samo znaczenie dla odbiorcy z innego państwa. 

Jaką strategię obrać?

Optymalizacja i pozycjonowanie stron www pod obce rynki może być tworzone:

1. Pod domeny narodowe, np. wzór.de. Podstawowe zalety to większe zaufanie zagranicznych użytkowników i jednoznaczne nakierowanie na daną lokalizację. Niestety, liczba dostępnych nazw będzie ograniczona, a zasady ccTLD bardziej rygorystyczne.

2. Pod subdomeny, np. de.wzór.pl. Pozwala to na stworzenie wielu wersji językowych, które za pomocą Google Search Console można dopasować do danej lokalizacji.

3. Jako podkatalogi, np. wzór.pl/de, które także pozwalają na dowolne kierowanie geograficzne. Podobnie jak w przypadku subdomen istnieje jednak obawa, że roboty Google i użytkownicy nie trafią na właściwą podstronę. Może się też zdarzyć, że w przypadku błędu w podkatalogu cała domena poniesie konsekwencje. 

Najważniejsza jest analiza rynku

Mechanizm działania robotów Google mających wpływ na pozycjonowanie naturalne w każdym kraju będzie taki sam. Wszędzie jednak panują inne zasady marketingu online, a także odmienny jest charakter poszczególnych rynków. Należy zwrócić uwagę na konkurencję w konkretnej branży i podejmowane przez nią działania. Ważnym element pozycjonowania stanowią słowa kluczowe. Jednak nie sprawdzi się tu tłumaczenie polskich fraz na język obcy. W każdym kraju istnieją inne związki frazeologiczne i popularne wyrażenia, dlatego domena musi być stworzona w języku rynku, na który chce wejść dana firma. Doświadczona agencja SEO powinna przeprowadzić szczegółową analizę fraz wartościowych z punktu widzenia użytkowników danego państwa. Istotny jest też lokalny link building, czyli zdobywanie odnośników na tamtejszych stronach internetowych i w mediach społecznościowych.

Pozycjonowanie na rynkach zagranicznych – większe koszty, czas trwania i potencjalne sukcesy

Zdobywanie rynków zagranicznych opiera się na stałej analizie wyników wyszukiwania. Efekty podejmowanych działań mogą przyjść dopiero po wielu miesiącach. Istnieją jednak duże szanse, że włożona praca i środki finansowe w przyszłości przyniosą duże zyski.


Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Swiony.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.