Wiadomości z Świętochłowic

Śledzenie paczek - jakie korzyści daje Twoim klientom?

  • Dodano: 2019-06-03 08:00, aktualizacja: 2019-06-03 08:09

Prowadzenie biznesu nie należy do najłatwiejszych zajęć. Wymaga zarządzania personelem oraz zajmowania się wieloma różnymi sprawami. Na dodatek trzeba pilnować poprawnej wysyłki paczek do odbiorców. Szczególnie w przypadku prowadzenia sklepu internetowego ważna jest możliwość dokonania usprawnień poprzez system monitorowania statusu przesyłek.

Jakie korzyści płyną ze śledzenia paczek?

Wśród licznych korzyści płynących z możliwości śledzenia paczek znajdują się zalety takie jak:

minimalizowanie niepokoju klientów - śledzenie przesyłki kurierskiej wiąże się z ograniczeniem niepokoju odczuwanego przez odbiorców; klient, po wpisaniu numeru listu przewozowego w systemie internetowym, może niemal od razu dowiedzieć się, w którym punkcie i miejscowości znajduje się jego paczka; klienci, którzy nie są w stanie śledzić swoich zamówień, mają tendencję do stresowania się tym, gdzie znajdują się i kiedy dotrą do nich produkty;

zmniejszenie natłoku zadań po stronie sprzedającego - klienci mają tendencję do przesyłania dużej liczby zapytań dotyczących głównie tego, kiedy paczka będzie u nich w domu; system monitorowania, będący zautomatyzowanym narzędziem, znacząco zmniejsza liczbę obowiązków, jakie leżą po stronie obsługi klienta; pracownicy zajmujący się wysyłką i kontaktem z klientem nie muszą już ciągle odpowiadać na te same pytania, przynajmniej jeśli chodzi o ten jeden aspekt; daje to zespołowi obsługi więcej czasu na radzenie sobie z ważniejszymi problemami;

łatwiejsza droga do rozwiązania sytuacji kryzysowych - sytuacje kryzysowe zdarzają się każdej, szczególnie dużej firmie prowadzącej sprzedaż wysyłkową; może się zdarzyć, że konkretna paczka ulegnie zagubieniu lub uszkodzeniu; dzięki temu, że uprzednio została zarejestrowana w systemie można łatwiej dociec, na którym etapie mogły pojawić się kluczowe trudności;

transparentność - klienci cenią firmy, które działają w sposób rzetelny, terminowy i przejrzysty; automatyzacja systemu odpowiedzialnego za śledzenie paczek pozwala uczynić proces wysyłki bardziej transparentnym i zrozumiałym z punktu widzenia klienta; to zaś pomaga zbudować trwałą relację z odbiorcą;

znajomość szacowanego terminu dostawy - w przypadku większych gabarytowo zamówień (na przykład pralki czy bieżni do ćwiczeń) obecność klienta w domu w momencie dostawy często jest kluczowa; w końcu musi on sprawdzić, czy wszystko jest w porządku z towarem, a następnie odebrać protokół odbioru; w przypadku dużego zamówienia wyminięcie się z kurierem sprawia, że konieczne jest samodzielne odebranie paczki z centrum logistycznego dostawcy; w takich sytuacjach pomocna jest szybka lokalizacja przesyłki w systemie, która daje wiedzę dotyczącą tego, w którym miejscu paczka aktualnie się znajduje; system monitorowania przesyłek pozwala lepiej dopasować czas dostawy do rytmu dnia domowników

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Swiony.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.