Prowadzenie biznesu nie należy do najłatwiejszych zajęć. Wymaga zarządzania personelem oraz zajmowania się wieloma różnymi sprawami. Na dodatek trzeba pilnować poprawnej wysyłki paczek do odbiorców. Szczególnie w przypadku prowadzenia sklepu internetowego ważna jest możliwość dokonania usprawnień poprzez system monitorowania statusu przesyłek.
Jakie korzyści płyną ze śledzenia paczek?
Wśród licznych korzyści płynących z możliwości śledzenia paczek znajdują się zalety takie jak:
minimalizowanie niepokoju klientów - śledzenie przesyłki kurierskiej wiąże się z ograniczeniem niepokoju odczuwanego przez odbiorców; klient, po wpisaniu numeru listu przewozowego w systemie internetowym, może niemal od razu dowiedzieć się, w którym punkcie i miejscowości znajduje się jego paczka; klienci, którzy nie są w stanie śledzić swoich zamówień, mają tendencję do stresowania się tym, gdzie znajdują się i kiedy dotrą do nich produkty;
zmniejszenie natłoku zadań po stronie sprzedającego - klienci mają tendencję do przesyłania dużej liczby zapytań dotyczących głównie tego, kiedy paczka będzie u nich w domu; system monitorowania, będący zautomatyzowanym narzędziem, znacząco zmniejsza liczbę obowiązków, jakie leżą po stronie obsługi klienta; pracownicy zajmujący się wysyłką i kontaktem z klientem nie muszą już ciągle odpowiadać na te same pytania, przynajmniej jeśli chodzi o ten jeden aspekt; daje to zespołowi obsługi więcej czasu na radzenie sobie z ważniejszymi problemami;
łatwiejsza droga do rozwiązania sytuacji kryzysowych - sytuacje kryzysowe zdarzają się każdej, szczególnie dużej firmie prowadzącej sprzedaż wysyłkową; może się zdarzyć, że konkretna paczka ulegnie zagubieniu lub uszkodzeniu; dzięki temu, że uprzednio została zarejestrowana w systemie można łatwiej dociec, na którym etapie mogły pojawić się kluczowe trudności;
transparentność - klienci cenią firmy, które działają w sposób rzetelny, terminowy i przejrzysty; automatyzacja systemu odpowiedzialnego za śledzenie paczek pozwala uczynić proces wysyłki bardziej transparentnym i zrozumiałym z punktu widzenia klienta; to zaś pomaga zbudować trwałą relację z odbiorcą;
znajomość szacowanego terminu dostawy - w przypadku większych gabarytowo zamówień (na przykład pralki czy bieżni do ćwiczeń) obecność klienta w domu w momencie dostawy często jest kluczowa; w końcu musi on sprawdzić, czy wszystko jest w porządku z towarem, a następnie odebrać protokół odbioru; w przypadku dużego zamówienia wyminięcie się z kurierem sprawia, że konieczne jest samodzielne odebranie paczki z centrum logistycznego dostawcy; w takich sytuacjach pomocna jest szybka lokalizacja przesyłki w systemie, która daje wiedzę dotyczącą tego, w którym miejscu paczka aktualnie się znajduje; system monitorowania przesyłek pozwala lepiej dopasować czas dostawy do rytmu dnia domowników