Dobiegła końca modernizacja torowiska na ul. Bytomskiej. Tramwaj nr7 wrócił na dawną trasę

Czas czytania: 2 min.

Koniec utrudnień: Przebudowa infrastruktury tramwajowej na ul. Bytomskiej w Świętochłowicach została zakończona. W związku z finałem prac zmianie uległa organizacja ruchu. W poniedziałek, 3 czerwca, przywrócono ruch tramwajów i zawieszono komunikację zastępczą, czyli linię T-7.

Jak informuje Zarząd Transportu Metropolitalnego w związku z zakończeniem prac remontowych prowadzonych na ul. Bytomskiej, w poniedziałek, 3 czerwca, zmodyfikowano rozkłady jazdy linii tramwajowych nr: 7, 11, 17, 19, 40, 46 i 49. Najważniejsza zmiana dotyczy jednak linii tramwajowej nr 7. Tramwaj ten wrócił na swoją dawną trasę. Od dziś będzie kursować pomiędzy przystankami: Katowicami Katowice Zawodzie Zajezdnia a Bytom Plac Sikorskiego. Jednocześnie zawieszone kursowanie zastępczej komunikacji autobusowej T-7.

Wprowadzono też kilka zmian czasowych, obowiązujące od 3 czerwca 2019 r. (poniedziałek), w dni robocze, soboty, niedziele i święta:

 

  • linia tramwajowa nr 11 – zmiana rozkładu jazdy,
  • linia tramwajowa nr 17 – przywrócenie kursowania, zmiana rozkładu jazdy,
  • linia tramwajowa nr 19 – zmiana rozkładu jazdy,
  • linie tramwajowe nr 40 i 46 – przywrócenie kursowania, korekty godzin odjazdów,
  • linia tramwajowa nr 49 – zmiana rozkładu jazdy,
  • linia tramwajowa nr 47 – zawieszenie kursowania.

Przypomnijmy, że modernizację torowiska rozpoczęto 6 maja. W trakcie remontu nastąpiło całkowite wyłączenie funkcjonowania komunikacji tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Świętochłowicach, na  odcinku od skrzyżowania z ul. Krasickiego do skrzyżowania ul. Bytomskiej z ul. Chorzowską w dzielnicy Paśniki).

Komentarze (8) DODAJ

Warto pamiętać że inwestycja miała się zakończyć 30 września 2018 roku. Przywrócenie ruchu nastąpiło już z ogromnym poślizgiem, oczywiście bez ukończenia prac przy peronach. Zamiast wstrzymać ruch do ukończenia wszystkich prac i obarczyć NDI karami, woleli przymknąć oko (TŚŚA) i po kościach pasażerów puścić mimochodem. Oczywiście nie chcą psuć relacji z najtańszym wykonawcą na rynku. Do zrobienia jeszcze dużo (wystarczy odwiedzić stronkę TŚŚA), więc w imię wzajemnych korzyści jest właśnie przymykanie oka (po kościach pasażerów oczywiście). Komuna zawsze żywa!
Najważniejsze jest to, tramwaje jeżdżą, co do reszty trochę cierpliwości
Chyba ta modernizacja była ustalona jeszcze za Kostempskiego? Sukces ma teraz nowego ojca?
Podziękujmy Bergerowi ze wyremontowal linie 7.w koncu sukces!
Najważniejsze jest to że w tytule artykułu napisano, że modernizacja torowiska dobiegła końca choć do torowiska należą także przystanki, a wystarczyło napiisać tylko, ze przywrócono kursowanie tramwajów. Byłoby bardziej zgodne z prawdą i uczciwsze. No ale niestety tacy już są redaktorzy na tym portalu, nawet nie potrafią przeczytać swoich wypocin i poprawić w nich błędów.
Czytam ten artykuł i własnym oczom nie wierzę ! Godzinę temu jechałem tramwajem nr 7 w kierunku Bytomia. Na przystanku Piaśniki os. Skałka prace trwają w najlepsze i z tego powodu motorniczy nie otworzył drzwi i nie wypuścił pasażerów i wcale mnie to nie dziwi, ponieważ wysiadając można by wpaść do jakiejś dziury, albo na głowę pracownika układającego kostkę brukową ! Na kolejnym przystanku Piaśniki skrzyżowanie, sytuacja dokładnie taka sama. Motorniczy otworzył wprawdzie drzwi, ale wysiadający niemalże wpadli na robotnika z piłą tnącego kostkę ! Jeszcze ciekawiej jest na przystanku po przeciwnej stronie - kostka na peronie ułożona jest na odcinku zaledwie kilku metrów !!! Kto wydał zgodę na oddanie do użytku tych dwóch przystanków w dniu dzisiejszym, skoro prace nie zostały jeszcze zakończone ??? Gdzie jest nadzór budowlany ??? Przecież to grozi wypadkiem ! Co mają zrobić starsze osoby w takiej sytuacji ??? To jest jeden wielki skandal !
Jeśli dla tych, którzy szumnie ogłosili zakończenie modernizacji oznacza wysiadanie z tramwaju na środku placu budowy, przedzieranie się pomiędzy pracownikami i w chmurze pyłu z ciętych kostek to faktycznie można powiedzieć że modernizacja została zakończona.... Szkoda tylko że te osoby nie widzą z jakimi trudnościami napotykają się pasażerowie a szczególnie osoby starsze nie mogąc pokonać wysokich progów przy torach. Sporo osób czekało z niecierpliwością na uruchomienie linii tramwajowej ale na pewno woleliby poczekać jeszcze ten 1 lub 2 dni na faktyczne zakończenie prac i czuć się bezpiecznie podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu.
...dobrze napisane!

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe

Logolinki

Katalog firm