Wykolejenie tramwaju na ul. Katowickiej. Występowały utrudnienia

Czas czytania: 2 min.

Dziś rano na ul. Katowickiej tramwaj wypadł z torów. Przez niecałą godzinę trwała przerwa w ruchu. Tramwaj został już wstawiony na tory, a ruch przywrócony. 

Wykolejenie tramwaju przy Muzeum Powstań Śląskich

W czwartek 24 listopada około godziny 9:20 na ulicy Katowickiej w Świętochłowicach przy Muzeum Powstań Śląskich doszło do wykolejenia tramwaju linii nr 17 jadącego w stronę Bytomia. Na miejscu występowały utrudnienia. Ruch tramwajowy został wstrzymany.

– Przyczyny nie są znane. Nikomu nic się nie stało, nikt nie był poszkodowany. Wagon został wstawiony na tory przez nasze pogotowie dźwigowe – poinformował Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie SA.

Od godziny 10:10 ruch tramwajowy został wznowiony. Tramwaje obsługują przystanki zgodnie z rozkładem jazdy.

Tagi:

ZTM
Wioletta Baborska

Komentarze (12) DODAJ

Dziwie sie ,ze jeszcze nikt sie nie zainteresowal z odpowiedzialnych w Metropolii -Zarzadem tej Spolki."Kardynalne bledy w zarzadzaniu to tylko jeden z najbardziej razacych przypadkow ,a w rzeczywistosci to cala ta "Banda" powinna byc osadzone za niegospodarnosc,brak kompetencji i trwozenie srodkow finansowych nie tylko srodkow wlasnych jak i Unijnych.Zwroccie uwage ,na tyle inwestycji,ktore w ostanich latach byly przeprowadzane na calej sieci tramwajowej ,zadna nie byla prawidlowo zakonczona w planowanym czasie .Wydano miliony zlotych na ogloszone konkursy w zakresie planowania robot,pod dyktando Tramwaji Slaskich ,a w rzeczywistosci plany te konkretne i te ,ktore zakladaly nowoczesne rozwiazania komunikacyjne leza w szufladach czlonkow Zarzadu Spolki,a do wykonania dopuszczono tylko te ,ktore zakladaly tanio,szybko i na odp..........Przyklad linia nr 9-przebudowa od wiaduktu kolejowego w Chebziu do Bytomia.Linia byla zaplanowana do rozbudowy dwutorowego odcinka na calej tej trasie ,az do Bytomia,a ktos" MUNDRY" z Zarzadu wszystko spier........i linia pozostala jednotorowa.Malo tego wybudowano dwie nowe mijanki Na Pawle w Chebziu i w Szombierkach przy Mlynie.Caly ten odcinek jest NIBY zabezpieczony SYGNALIZACJA RECZNA o zgrozo-jakie to niby zabezpieczenie,skoro kazdy moze poprostu "zabawic sie ta sygnalizacja zastosowujac zwykla KLAMKE z okna i doprowadzic do tragedii .Tylko czekac.Mijanka na Pawle w Chebziu jest wybudowana pare metrow od przystanku i motorniczy musi sklad pociagu tramwajowego zatrzymac ,zeby obsluzyc te sygnalizacje.Ponadto na tym PAWLE mial byc wybudowany dwutorowy trojkat z ktorego zrezygnowano.To samo dotyczy linii 11 od strony LIPIN do Chebzia..Planowany dwutorowy odcinek mial byc az do wylotu ulicy Afaltowej ,krotko przed wjazdem pod wiadukt w kierunki Chebzia Petli i co jest ano nic.Zaoszczedono ponad 9 milionow zlotych,ktore byly przeznaczone na te inwestycje w tym rejonie.Gdzie sa te pieniadze zapewnie wlozono je w koszty budowy lacznika torowego w Katowicach Grundmana ,albo w Sosnowcu przy wydluzeniu linii do Zagorza.Na Linii nr 11 w Lipinach tez byl zaplanowany trojkat dwutorowy przy Placu Slowianskim -Zelazna i co ,ano nic,komus bardzo zalezalo na tym ,aby go nie wybudowac.Odcinki jednotorowe na liniach tramwajowych nie zapewniaja BEZPIECZENSTWA pasazerom-wrecz przeciwnie,sa i beda nadal zagrozeniem zdrowia ,zycia nie tylko pasazerow ,ale takze obslugi -motorniczych.Takich razacych przypadkow jest setki,(moglbym na ten temat chyba napisac prace doktorska).Niestety to swiadczy o nieudolnosci i lekcewazeniu obowiazkow calego Zarzadu,tej Spolki..Im nie zalezy na rzetelnej pracy ,bo maja UKLADY tam gdzie trzeba w jednostkach administracyjnych Metropolii,ktora jest ich jednostka nadrzedna.Reka reke myje-jak mowi stare przyslowie.
leni 234
Aż dziw, że takie coś na prostej drodze i przy ograniczonej prędkości (przecież jeszcze dobrze nie rozpędził się za przystankiem).
hmmmm
Śląsk ma najstarszą INRASTRUKTURĘ TRAMWAJOWĄ i najstarszy tabor do tego NAJDROŻSZE bilety i małą częstotliwość kursowania stąd kto tylko może korzysta ze swojego samochodu co w tak dużej aglomeracji jest niezrozumiała .Ale prezesi i rady nadzorcze pewno maja się dobrze Czas na KOLEJNE SYMPOZJA naukowe o komunikacji na Śląsku i tak KASA i lata płyną
wstyd
I najmniejsze zarobki i niech nikt nie pisze że nikt nie zmusza do pracy w tramwajach śląskich to nic nie rozwiąże.W tramwajach śląskich najniższe zarobki a względem innych dużych miastach jak chociażby Poznań, Kraków, Wrocław i niech nikt nie pisze że tam jest życie droższe niż na Śląsku bo nie jest to tylko kwestia lokalizacji.W tramwajach śląskich zarobki są najniższe a praca motorniczego jedne z trudniejszych jak najwięcej niebezpiecznych odcinków jednotorowych , zróżnicowany teren z racji położenia więc w okresie jesiennym utrudnione warunki pracy.W tramwajach śląskich są najniższe zarobki mając do pracy najwięcej rodzai wagonów .W tramwajach śląskich są najniższe zarobki mając kilkadziesiąt linii które poruszają się o najdłuższej ilości torów o łącznej długości ponad 300km gdzie u sąsiadów w Częstochowie którzy mają trzy linie na krzyż zarabia się więcej.Można by tak długo.No i jeszcze jedno co do powyższego duża rotacja a zasłużeni pracownicy którzy podejmują decyzję o rezygnacji pracodawca w żaden sposób nie stara się przekonać i zatrzymać takiego pracownika żeby się nie zwalniał.
motorniczy7
Motorniczy pasjonat co cieszy oby tylko nie przyszło do głowy ukraść tramwaj z zajezdni
przestroga
Ale za to RADAY NADZORCZE obstawione SWOIMI prezesi , dyrektorzy z całym sztabem PRASOWYM I SEKRETARIATAMI , kierownicy w liczbie przewyższającej ilość wagonów to generuje koszty .Zapytaj związkowców ile zarabiają i dlaczego idą ręka w rękę z zarządem i od ilu lat są na swoich stanowiskach
pytania
I najmniejsze zarobki... przypominam... jakby ktoś przeoczył pięciokrotnie w tekście rozrzalonego motorniczego7. on naprawdę kocha to co robi!!! mimo najniższych zarobków.
gość
Chciałeś zabłysnąć ale zabrakło brokatu? A może cię nie przyjęli jako motorniczego ponieważ nie przeszedłeś psychotestów:D?
motorniczy7
Dokładnie!!! Jeżdżę sam autem do pracy bo wychodzi mi taniej niż tramwaj (nie wspominając o komforcie). Gdyby bilety były tańsze to przemyślał bym rezygnację z auta. Więcej ludzi tak myśli. Tańsze bilety- więcej pasażerów i większa kasa za bilety a tak tramwaje puste, korki na ulicach, smog itd. itd. W tym Zarządzie nie ma myślącego ekonomisty. Tylko premie dla siebie to wiedzą jak wyliczyć.
ii

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe

  • Najnowsze
  • Popularne

Logolinki

Katalog firm