Świętochłowice - portal miejski Swiony.pl

Wiadomości z Świętochłowic

Dobiegła końca modernizacja torowiska na ul. Bytomskiej. Tramwaj nr7 wrócił na dawną trasę

  • Dodano: 2019-06-03 11:30

Koniec utrudnień: Przebudowa infrastruktury tramwajowej na ul. Bytomskiej w Świętochłowicach została zakończona. W związku z finałem prac zmianie uległa organizacja ruchu. W poniedziałek, 3 czerwca, przywrócono ruch tramwajów i zawieszono komunikację zastępczą, czyli linię T-7.


Jak informuje Zarząd Transportu Metropolitalnego w związku z zakończeniem prac remontowych prowadzonych na ul. Bytomskiej, w poniedziałek, 3 czerwca, zmodyfikowano rozkłady jazdy linii tramwajowych nr: 7, 11, 17, 19, 40, 46 i 49. Najważniejsza zmiana dotyczy jednak linii tramwajowej nr 7. Tramwaj ten wrócił na swoją dawną trasę. Od dziś będzie kursować pomiędzy przystankami: Katowicami Katowice Zawodzie Zajezdnia a Bytom Plac Sikorskiego. Jednocześnie zawieszone kursowanie zastępczej komunikacji autobusowej T-7.


Wprowadzono też kilka zmian czasowych, obowiązujące od 3 czerwca 2019 r. (poniedziałek), w dni robocze, soboty, niedziele i święta:

  • linia tramwajowa nr 11 – zmiana rozkładu jazdy,
  • linia tramwajowa nr 17 – przywrócenie kursowania, zmiana rozkładu jazdy,
  • linia tramwajowa nr 19 – zmiana rozkładu jazdy,
  • linie tramwajowe nr 40 i 46 – przywrócenie kursowania, korekty godzin odjazdów,
  • linia tramwajowa nr 49 – zmiana rozkładu jazdy,
  • linia tramwajowa nr 47 – zawieszenie kursowania.

Przypomnijmy, że modernizację torowiska rozpoczęto 6 maja. W trakcie remontu nastąpiło całkowite wyłączenie funkcjonowania komunikacji tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Świętochłowicach, na  odcinku od skrzyżowania z ul. Krasickiego do skrzyżowania ul. Bytomskiej z ul. Chorzowską w dzielnicy Paśniki).

Zobacz także

Komentarze (8)    dodaj komentarz »

  • Robertt

    Warto pamiętać że inwestycja miała się zakończyć 30 września 2018 roku. Przywrócenie ruchu nastąpiło już z ogromnym poślizgiem, oczywiście bez ukończenia prac przy peronach. Zamiast wstrzymać ruch do ukończenia wszystkich prac i obarczyć NDI karami, woleli przymknąć oko (TŚŚA) i po kościach pasażerów puścić mimochodem. Oczywiście nie chcą psuć relacji z najtańszym wykonawcą na rynku. Do zrobienia jeszcze dużo (wystarczy odwiedzić stronkę TŚŚA), więc w imię wzajemnych korzyści jest właśnie przymykanie oka (po kościach pasażerów oczywiście). Komuna zawsze żywa!

  • Świadomy

    Najważniejsze jest to, tramwaje jeżdżą, co do reszty trochę cierpliwości

  • Jan

    Chyba ta modernizacja była ustalona jeszcze za Kostempskiego? Sukces ma teraz nowego ojca?

  • Jarki

    Podziękujmy Bergerowi ze wyremontowal linie 7.w koncu sukces!

  • maks

    Najważniejsze jest to że w tytule artykułu napisano, że modernizacja torowiska dobiegła końca choć do torowiska należą także przystanki, a wystarczyło napiisać tylko, ze przywrócono kursowanie tramwajów. Byłoby bardziej zgodne z prawdą i uczciwsze. No ale niestety tacy już są redaktorzy na tym portalu, nawet nie potrafią przeczytać swoich wypocin i poprawić w nich błędów.

  • ?????

    Czytam ten artykuł i własnym oczom nie wierzę ! Godzinę temu jechałem tramwajem nr 7 w kierunku Bytomia. Na przystanku Piaśniki os. Skałka prace trwają w najlepsze i z tego powodu motorniczy nie otworzył drzwi i nie wypuścił pasażerów i wcale mnie to nie dziwi, ponieważ wysiadając można by wpaść do jakiejś dziury, albo na głowę pracownika układającego kostkę brukową ! Na kolejnym przystanku Piaśniki skrzyżowanie, sytuacja dokładnie taka sama. Motorniczy otworzył wprawdzie drzwi, ale wysiadający niemalże wpadli na robotnika z piłą tnącego kostkę ! Jeszcze ciekawiej jest na przystanku po przeciwnej stronie - kostka na peronie ułożona jest na odcinku zaledwie kilku metrów !!! Kto wydał zgodę na oddanie do użytku tych dwóch przystanków w dniu dzisiejszym, skoro prace nie zostały jeszcze zakończone ??? Gdzie jest nadzór budowlany ??? Przecież to grozi wypadkiem ! Co mają zrobić starsze osoby w takiej sytuacji ??? To jest jeden wielki skandal !

  • Zażenowana

    Jeśli dla tych, którzy szumnie ogłosili zakończenie modernizacji oznacza wysiadanie z tramwaju na środku placu budowy, przedzieranie się pomiędzy pracownikami i w chmurze pyłu z ciętych kostek to faktycznie można powiedzieć że modernizacja została zakończona.... Szkoda tylko że te osoby nie widzą z jakimi trudnościami napotykają się pasażerowie a szczególnie osoby starsze nie mogąc pokonać wysokich progów przy torach. Sporo osób czekało z niecierpliwością na uruchomienie linii tramwajowej ale na pewno woleliby poczekać jeszcze ten 1 lub 2 dni na faktyczne zakończenie prac i czuć się bezpiecznie podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu.

  • 1946

    ...dobrze napisane!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.

Drogi Użytkowniku!

Dokładamy wszelkich starań by korzystanie z naszego serwisu było dla Ciebie komfortowe.

Dlatego staramy się dopasować dostępne w nim treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez administratora danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych.

Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z naszego serwisu wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.

Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić w przeglądarce ustawienia dotyczące plików cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach z naszej Polityki Prywatności.

Przejdź do serwisu