Już w przyszłym tygodniu rozpocznie się inwentaryzacja budynków będących w zarządzie lub użytkowaniu przez MPGL w Świętochłowicach sp. z o.o.
Taka kompleksowa inwentaryzacja zasobów zostanie przeprowadzona pierwszy raz odkąd istnieje spółka Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Lokalowej
Obejmować będzie m.in. zakres techniczny nieruchomości oraz pozwoli zobrazować i skatalogować ilość pustostanów lokali mieszkalnych oraz użytkowych.
Główne założenia inwentaryzacji:
- rzetelny spis z natury wszystkich zasobów w podziale na lokale komunalne, socjalne i użytkowe z uwzględnieniem stanu technicznego;
- kategoryzacja budynków pod kątem potrzeb remontowych oraz potencjału płatniczego;
- wytypowanie budynków pod kątem planowanych przyszłych wyburzeń (budynki do całkowitego wykwaterowania i zabezpieczenia);
- wyodrębnienie i odzysk możliwych do wyremontowania pustostanów z przeznaczeniem na lokale socjalne, których w mieście jest zdecydowanie za mało w stosunku do potrzeb;
- zaopatrzenie budynków w brakujące tablice informacyjne oraz dostarczenie informacji m.in. o planowanych działaniach w zasobie, kontakcie do administratorów itp.
Inwentaryzacja jest działaniem trudnym do wykonania logistycznie, biorąc pod uwagę zakres prac na administracjach. Jest ona jednak niezbędna, aby móc podjąć długofalowy plan remontów czy inwestycji, a tym samym polepszyć komfort życia mieszkańcom, a także zachęcić i umożliwić potencjalnym przedsiębiorcom prowadzenie działalności w naszym mieście - mówi Justyna Bańczyk, prezes MPGL.
Inwentaryzacja zasobów rozpocznie się 28 stycznia 2019 roku.