W najbliższych latach Zakład Ubezpieczeń Społecznych planuje wprowadzenie zmian, które ułatwią prowadzenie firm i będą dotyczyć sposobu rozliczania składek przekazywanych do ZUS oraz sposobu obliczania i wypłaty zasiłków.
Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej i mieć wpływ na sposób realizacji tych zmian, zapraszamy na spotkanie on-line w środę, 12 maja 2021 r. o godzinie 10.00.
ZUS przejmie na siebie obowiązek ustalania wysokości składek, które należy opłacić i zgłaszania oraz wyrejestrowania z ubezpieczeń. Przedsiębiorca będzie przekazywał do ZUS Jednolity Plik Ubezpieczeniowy z informacjami na temat swojej sytuacji i swoich ubezpieczonych. Na podstawie tych danych ZUS będzie wykonywał odpowiednie operacje i będzie informował przedsiębiorcę o ich wyniku. Jeśli przedsiębiorca nie będzie miał zastrzeżeń do przygotowanych przez ZUS wyliczeń, wystarczy, że opłaci składkę.
ZUS przejmie wypłatę wszystkich zasiłków z ubezpieczeń społecznych (także tych, które teraz wypłaca pracodawca). Aby otrzymać zasiłek, nie trzeba będzie składać wniosku do ZUS – zasiłki będą wypłacane na podstawie zwolnienia lekarskiego lub informacji o udzielonym urlopie macierzyńskim. Zasady ustalania prawa do zasiłków i ich obliczanie będzie prostsze.
Zmiany te wynikają z przyjętej przez ZUS Strategii na lata 2021 – 2025.
Spotkanie – konsultacje z mikroprzedsiębiorcami
Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej i mieć wpływ na sposób realizacji tych zmian, zapraszamy na spotkanie on-line w środę, 12 maja 2021 r. o godzinie 10.00.
Prosimy o wysłanie zgłoszenia (imię, nazwisko, adres e-mail) na adres: konsultacjeZUS@zus.pl – w terminie do piątku, 7 maja 2021 r.
Na spotkaniu chcemy szczegółowo omówić i skonsultować z Państwem nasze plany. Chcielibyśmy rozpocząć dialog na temat wpływu tych zmian na prowadzoną przez Państwa działalność. Bardzo ważna jest dla nas Państwa opinia na temat tego, jak sprawnie wprowadzić nowe rozwiązania. Dzięki konsultacjom chcemy jeszcze lepiej poznać Państwa potrzeby i oczekiwania względem sposobu realizacji obowiązków składkowych.
Ważne!
Liczba uczestników spotkania jest ograniczona – liczy się termin zgłoszenia. Jeśli zainteresowanie spotkaniem będzie duże, przewidujemy możliwość organizacji kolejnej edycji: 13 maja.
Do tych z Państwa, którzy zarejestrują się na spotkanie wyślemy e-mail z linkiem do spotkania (e-mail z adresu konsultacjeZUS@zus.pl).
Do osób, które ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, nie będą mogły wziąć udziału w spotkaniu 12 maja, wyślemy zaroszenie na 13 maja (bez konieczności ponownej rejestracji).