W ten weekend zima dała nam o sobie przypomnieć. W MPGK pytamy, ile ton soli zakupiono z myślą o akcji zima, jaki sprzęt wyjeżdża na świętochłowickie drogi i ile to wszystko kosztuje.
Od 1 stycznia za odśnieżanie dróg w Świętochłowicach odpowiada Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych, spółka córka MPGK. O jej powołaniu pisaliśmy tutaj.
Jako MPGK jesteśmy, jak co roku, należycie przygotowani do zimowego utrzymania czystości w Świętochłowicach. Nasz całodobowy dyżur na bieżąco monitoruje prognozy pogodowe, tak by móc z wyprzedzeniem reagować na zmieniające się warunki atmosferyczne. Co prawda, od nowego roku za realizację akcji zima odpowiedzialna jest nowo utworzona spółka-córka MPGK, pragnę jednak zapewnić, że nie wpłynie to w żaden sposób na jakość świadczonych usług. Doświadczona załoga i wcześniej przygotowany do realizacji tego zadania sprzęt niezależnie od zmian organizacyjnych stanie na wysokości zadania-mówi Paweł Bryda, Prezes Zarządu MPGK.
Jak miasto jest przygotowane na zimę? W magazynach na sygnał do wyjazdu czekają: cztery ciągniki z pługiem, trzy ciągniki z pługiem i rozrzutnikiem, jeden mikrociągnik z pługiem do odśnieżania chodników, pięć pługo-piaskarko-solarek i cztery samochody patrolowe. Ponadto do odśnieżania chodników stosowane są cztery mechaniczne szczotki.
Ilość soli oraz piasku, jaką ma MPGK jest wystarczająca na sezon zimowy. Niezależnie spółka ma podpisaną umowę, skonstruowaną w taki sposób, że ewentualne braki materiałów sypkich muszą być uzupełnione w ciągu 48 godzin - dodaje prezes Bryda
Szukasz pracy? Ogłoszenia czekają
Odśnieżanie ulic i chodników powinno średnio zająć od 2 do 4 godzin. W pierwszej kolejności sprzęt wyjeżdża tam, gdzie jest największe natężenie ruchu, a więc na DTŚ, Bytomską, Chorzowską, Łagiewnicką czy ulicę Wojska Polskiego.
Na akcję zima miasto zabezpieczyło ok. 600 tys. zł, choć jak zaznacza MPGK, finalny koszt zimowego utrzymania dróg i chodników będzie uzależniony od panujących warunków.