Wiadomości z Świętochłowic

Prelekcja o bezpieczeństwie ze świętochłowickimi seniorami

  • Dodano: 2021-08-24 06:45, aktualizacja: 2021-08-24 06:48

W minionym tygodniu w OPS na terenie Świętochłowic odbyło się spotkanie edukacyjne. W prelekcji wzięli udział mieszkańcy miasta, biorący udział w projekcie „Coby Starzikom żyło sie lepij”. Policjanci ze świętochłowickiej komendy wraz z Miejskim Rzecznikiem Praw Konsumenta rozmawiali z uczestnikami o tym, jak nie dać się oszukać. Wszystko po to, aby zwiększyć ich czujność i przestrzec przed zagrożeniami, jakie mogą na nich czyhać w kontaktach z osobami obcymi.

Seniorzy to grupa społeczna, której należy się wyjątkowy szacunek, wymagają troski i zainteresowania nie tylko ze strony najbliższych. Dlatego, też policjanci systematycznie starają się ich edukować i przypominać o koniecznych środkach ostrożności w kontaktach z osobami, których nie znają.

Dzięki porozumieniu o współpracy na rzecz bezpieczeństw osób starszych, które zawarte zostało pomiędzy świętochłowicką Policją i OPS, w minionym tygodniu mundurowi ponownie odwiedzili seniorów. Wraz z Miejskim Rzecznikiem Praw Konsumenta rozmawiali z nimi o zagrożeniach związanych z oszustami oraz konsekwencjami podpisywania umów bez wcześniejszego zapoznania się z nimi. Prelekcja miała miejsce w Ośrodku Pomocy Społecznej, a uczestnikami byli mieszkańcy miasta, biorący udział w projekcie „Coby Starzikom żyło sie lepij”. Było to już kolejne spotkanie edukacyjne wpisujące się w cykl pięciu zaplanowanych wykładów mających na celu ochronę świętochłowickich seniorów.

W trakcie prelekcji poruszona została kwestia praw konsumenta, w tym ustawowo zagwarantowanego 14-dniowego odstąpienia od umowy w przypadku zawarcia umowy na odległość lub umowy poza lokalem przedsiębiorstwa. Jeśli mamy jakąkolwiek wątpliwość warto porozmawiać o tym z bliskimi, znajomymi lub udać się właśnie do rzecznika, którego można znaleźć w Urzędzie Miejskim. Przypomniano też o zagrożeniach związanych z wszelkiej maści oszustami, którzy wykorzystując ufność seniorów, potrafią okraść ich z oszczędności całego życia. Mundurowi szczegółowo omówił różne metody działania oszustów, m.in. „na wnuczka”, „na policjanta” czy „na pracownika administracji”. Przekazali uczestnikom cenne rady ułatwiające im codzienne funkcjonowanie oraz mające na celu uchronić ich przed zagrożeniem ze strony oszustów. Stróże prawa przytoczyli również seniorom prawdziwe przykłady z codziennej służby. Uczestnicy natomiast mieli okazję, aby uzyskać od policjantów odpowiedzi na nurtujące ich pytania oraz mogli podzielić się z pozostałymi uczestnikami swoimi dotychczasowymi doświadczeniami w omawianym temacie.

Więcej na temat praw konsumenta można przeczytać na stronie prawakonsumenta.uokik.gov.pl

Przypominamy i przestrzegamy!

Należy uważać w kontaktach z obcymi osobami, dzwoniącymi pod numer naszego telefonu, wypytującymi o nasze sprawy osobiste czy finansowe. Policjanci nigdy nie wykonują takich telefonów ani nie odbierają osobiście żadnych pieniędzy! Po takiej rozmowie telefonicznej, której przebieg wyda nam się podejrzany, powinniśmy jak najszybciej poinformować o tym fakcie Policję, dzwoniąc na nr alarmowy 112.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Swiony.pl.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.