Wiadomości z Świętochłowic

Wykolejenie tramwaju na ul. Katowickiej. Występowały utrudnienia

  • Dodano: 2022-11-24 10:15, aktualizacja: 2022-11-24 11:20

Dziś rano na ul. Katowickiej tramwaj wypadł z torów. Przez niecałą godzinę trwała przerwa w ruchu. Tramwaj został już wstawiony na tory, a ruch przywrócony. 

Wykolejenie tramwaju przy Muzeum Powstań Śląskich

W czwartek 24 listopada około godziny 9:20 na ulicy Katowickiej w Świętochłowicach przy Muzeum Powstań Śląskich doszło do wykolejenia tramwaju linii nr 17 jadącego w stronę Bytomia. Na miejscu występowały utrudnienia. Ruch tramwajowy został wstrzymany.

- Przyczyny nie są znane. Nikomu nic się nie stało, nikt nie był poszkodowany. Wagon został wstawiony na tory przez nasze pogotowie dźwigowe – poinformował Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie SA.

Od godziny 10:10 ruch tramwajowy został wznowiony. Tramwaje obsługują przystanki zgodnie z rozkładem jazdy.

Komentarze (9)    dodaj »

  • Leni 234

    Dziwie sie ,ze jeszcze nikt sie nie zainteresowal z odpowiedzialnych w Metropolii -Zarzadem tej Spolki."Kardynalne bledy w zarzadzaniu to tylko jeden z najbardziej razacych przypadkow ,a w rzeczywistosci to cala ta "Banda" powinna byc osadzone za niegospodarnosc,brak kompetencji i trwozenie srodkow finansowych nie tylko srodkow wlasnych jak i Unijnych.Zwroccie uwage ,na tyle inwestycji,ktore w ostanich latach byly przeprowadzane na calej sieci tramwajowej ,zadna nie byla prawidlowo zakonczona w planowanym czasie .Wydano miliony zlotych na ogloszone konkursy w zakresie planowania robot,pod dyktando Tramwaji Slaskich ,a w rzeczywistosci plany te konkretne i te ,ktore zakladaly nowoczesne rozwiazania komunikacyjne leza w szufladach czlonkow Zarzadu Spolki,a do wykonania dopuszczono tylko te ,ktore zakladaly tanio,szybko i na odp..........Przyklad linia nr 9-przebudowa od wiaduktu kolejowego w Chebziu do Bytomia.Linia byla zaplanowana do rozbudowy dwutorowego odcinka na calej tej trasie ,az do Bytomia,a ktos" MUNDRY" z Zarzadu wszystko spier........i linia pozostala jednotorowa.Malo tego wybudowano dwie nowe mijanki Na Pawle w Chebziu i w Szombierkach przy Mlynie.Caly ten odcinek jest NIBY zabezpieczony SYGNALIZACJA RECZNA o zgrozo-jakie to niby zabezpieczenie,skoro kazdy moze poprostu "zabawic sie ta sygnalizacja zastosowujac zwykla KLAMKE z okna i doprowadzic do tragedii .Tylko czekac.Mijanka na Pawle w Chebziu jest wybudowana pare metrow od przystanku i motorniczy musi sklad pociagu tramwajowego zatrzymac ,zeby obsluzyc te sygnalizacje.Ponadto na tym PAWLE mial byc wybudowany dwutorowy trojkat z ktorego zrezygnowano.To samo dotyczy linii 11 od strony LIPIN do Chebzia..Planowany dwutorowy odcinek mial byc az do wylotu ulicy Afaltowej ,krotko przed wjazdem pod wiadukt w kierunki Chebzia Petli i co jest ano nic.Zaoszczedono ponad 9 milionow zlotych,ktore byly przeznaczone na te inwestycje w tym rejonie.Gdzie sa te pieniadze zapewnie wlozono je w koszty budowy lacznika torowego w Katowicach Grundmana ,albo w Sosnowcu przy wydluzeniu linii do Zagorza.Na Linii nr 11 w Lipinach tez byl zaplanowany trojkat dwutorowy przy Placu Slowianskim -Zelazna i co ,ano nic,komus bardzo zalezalo na tym ,aby go nie wybudowac.Odcinki jednotorowe na liniach tramwajowych nie zapewniaja BEZPIECZENSTWA pasazerom-wrecz przeciwnie,sa i beda nadal zagrozeniem zdrowia ,zycia nie tylko pasazerow ,ale takze obslugi -motorniczych.Takich razacych przypadkow jest setki,(moglbym na ten temat chyba napisac prace doktorska).Niestety to swiadczy o nieudolnosci i lekcewazeniu obowiazkow calego Zarzadu,tej Spolki..Im nie zalezy na rzetelnej pracy ,bo maja UKLADY tam gdzie trzeba w jednostkach administracyjnych Metropolii,ktora jest ich jednostka nadrzedna.Reka reke myje-jak mowi stare przyslowie.

  • hmmmm

    Aż dziw, że takie coś na prostej drodze i przy ograniczonej prędkości (przecież jeszcze dobrze nie rozpędził się za przystankiem).

  • wstyd

    Śląsk ma najstarszą INRASTRUKTURĘ TRAMWAJOWĄ i najstarszy tabor do tego NAJDROŻSZE bilety i małą częstotliwość kursowania stąd kto tylko może korzysta ze swojego samochodu co w tak dużej aglomeracji jest niezrozumiała .Ale prezesi i rady nadzorcze pewno maja się dobrze Czas na KOLEJNE SYMPOZJA naukowe o komunikacji na Śląsku i tak KASA i lata płyną

  • Motorniczy7

    I najmniejsze zarobki i niech nikt nie pisze że nikt nie zmusza do pracy w tramwajach śląskich to nic nie rozwiąże.W tramwajach śląskich najniższe zarobki a względem innych dużych miastach jak chociażby Poznań, Kraków, Wrocław i niech nikt nie pisze że tam jest życie droższe niż na Śląsku bo nie jest to tylko kwestia lokalizacji.W tramwajach śląskich zarobki są najniższe a praca motorniczego jedne z trudniejszych jak najwięcej niebezpiecznych odcinków jednotorowych , zróżnicowany teren z racji położenia więc w okresie jesiennym utrudnione warunki pracy.W tramwajach śląskich są najniższe zarobki mając do pracy najwięcej rodzai wagonów .W tramwajach śląskich są najniższe zarobki mając kilkadziesiąt linii które poruszają się o najdłuższej ilości torów o łącznej długości ponad 300km gdzie u sąsiadów w Częstochowie którzy mają trzy linie na krzyż zarabia się więcej.Można by tak długo.No i jeszcze jedno co do powyższego duża rotacja a zasłużeni pracownicy którzy podejmują decyzję o rezygnacji pracodawca w żaden sposób nie stara się przekonać i zatrzymać takiego pracownika żeby się nie zwalniał.

  • przestroga

    Motorniczy pasjonat co cieszy oby tylko nie przyszło do głowy ukraść tramwaj z zajezdni

  • PYTANIA

    Ale za to RADAY NADZORCZE obstawione SWOIMI prezesi , dyrektorzy z całym sztabem PRASOWYM I SEKRETARIATAMI , kierownicy w liczbie przewyższającej ilość wagonów to generuje koszty .Zapytaj związkowców ile zarabiają i dlaczego idą ręka w rękę z zarządem i od ilu lat są na swoich stanowiskach

  • gość

    I najmniejsze zarobki... przypominam... jakby ktoś przeoczył pięciokrotnie w tekście rozrzalonego motorniczego7. on naprawdę kocha to co robi!!! mimo najniższych zarobków.

  • motorniczy7

    Chciałeś zabłysnąć ale zabrakło brokatu? A może cię nie przyjęli jako motorniczego ponieważ nie przeszedłeś psychotestów:D?

  • Ii

    Dokładnie!!! Jeżdżę sam autem do pracy bo wychodzi mi taniej niż tramwaj (nie wspominając o komforcie). Gdyby bilety były tańsze to przemyślał bym rezygnację z auta. Więcej ludzi tak myśli. Tańsze bilety- więcej pasażerów i większa kasa za bilety a tak tramwaje puste, korki na ulicach, smog itd. itd. W tym Zarządzie nie ma myślącego ekonomisty. Tylko premie dla siebie to wiedzą jak wyliczyć.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Swiony.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również