W ciągu dwóch miesięcy działania serwisu NaprawmyTo mieszkańcy Świętochłowic zgłosili 274 problemy, które dotyczyły różnych spraw.
50 zostało już naprawionych, a następne 66 jest w trakcie naprawiania.
Świętochłowicka część ogólnopolskiego serwisu ruszyła 21 marca, czyli w pierwszy dzień wiosny. W ciągu pierwszego tygodnia zgłoszono ponad 150 spraw, które zdaniem mieszkańców wymagały naprawy w naszym mieście. Od samego początku największym zainteresowaniem cieszyły się kategorie dotyczące dzikich wysypisk oraz dziur w drodze.
Najwięcej spraw zostało zgłoszonych w kategoriach:
- dziura w drodze – 38
- dzikie wysypisko - 33
- uszkodzona lub nieświecąca latarnia – 17
- znaki drogowe – 17
- ścieżki i drogi rowerowe - 15
- niebezpieczna okolica – 15
- uszkodzony plac zabaw - 13
- uszkodzony chodnik - 13
- porzucony pojazd – 11
- zawalone drzewa - 9
- zniszczony lub nieopróżniony kosz - 8
- niebezpieczna ruina – 8
- dziki parking - 7
- miejsce przekraczania prędkości – 7
- uszkodzone bariery, słupki – 7
- nieprzycięta roślinność – 7
Spora część zgłoszeń wymaga nakładów finansowych – obecnie miasto Świętochłowice jest w trudnej sytuacji, jednak wszystkie problemy są odnotowywane, aby móc do nich wrócić, kiedy finanse miasta się poprawią. W najbliższym czasie do pomocy przy rozwiązywania prostych problemów zostaną zaangażowani pracownicy Centrum Integracji Społecznej.
Zachęcamy do dodawania alertów na stronie NaprawmyTo – Świętochłowice.