Wiadomości z Świętochłowic

Świętochłowice: Przebudowa ul. Łagiewnickiej w toku. Finał nie nastąpi jednak wiosną

  • Dodano: 2023-02-10 12:30

Trwa przebudowa układu komunikacyjnego w ciągu ul. Łagiewnickiej w Świętochłowicach. Inwestycja ta realizowana jest od ul. Barlickiego aż do granicy z Bytomiem. Realizację inwestycji rozpoczęto we wrześniu 2021, a pierwotny termin jej zakończenia zbliża się wielkimi krokami. Na jakim jednak etapie obecnie znajdują się prace?

Umowa podpisana w 2021, finał prac w 2023?

Przypomnijmy, że 6 września 2021 roku  spółka Tramwaje Śląskie S.A. i Gmina Świętochłowice podpisały z firmą Silesia Invest umowy na przebudowę torowiska tramwajowego oraz pasa drogowego ulicy wylotowej prowadzącej do Bytomia. 

Prace realizowane są w ramach dwóch powiązanych zadań: „Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Łagiewnickiej w Świętochłowicach” oraz „Przebudowa układu komunikacyjnego w ciągu ul. Łagiewnickiej w Świętochłowicach”. Pierwsze z nich jest zadaniem spółki Tramwaje Śląskie S.A., będącym częścią „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Drugie to inwestycja miejska finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych oraz środków własnych gminy. Wykonawca został wyłoniony w ramach wspólnego postępowania przetargowego.

Po przebudowie na świętochłowickich drogach będzie bezpieczniej

Jak wskazuje świętochłowicki magistrat, głównym celem realizacji inwestycji jest doprowadzenie jezdni i chodników do właściwego stanu technicznego zapewniającego bezpieczeństwo i odpowiedni komfort użytkowania oraz  przebudowa torowiska tramwajowego w sposób zapewniający większy komfort  i bezpieczeństwo jazdy.

Po zrealizowaniu inwestycji poprawi się bezpieczeństwo ruchu drogowego, ponieważ zastosowane zostaną azyle na przejściach dla pieszych, a w miejscach włączania się tramwajów z wydzielonego torowiska poza jezdnią na torowiska znajdujące się w jezdni dobudowana zostanie sygnalizacja ostrzegająca kierowców o nadjeżdżającym tramwaju.

Jak wygląda stan realizacji inwestycji?

Zgodnie z pierwotnym planem przebudowa ma zostać zakończona do 6 marca 2023 roku. Zastrzeżono jednak możliwość przedłużenia realizacji inwestycji. Tak też się stanie, ponieważ do tej pory udało się wykonać zaledwie 55 proc. wszystkich prac. O postępy zapytał w interpelacji radny Rafał Łataś.

Świętochłowicki magistrat udzielił radnemu odpowiedzi 24 stycznia. Wskazano w niej, że zrealizowano do tej pory 55 proc. zakresu prac realizowanych na zlecenie miasta.

- Znacznie mniejsze zaawansowanie mają prace realizowane na zlecenie współzamawiającego tj. spółkę Tramwaje Śląskie – wskazuje Urząd Miasta w Świętochłowicach.

Co już udało się zrealizować?

Jak wylicza magistrat, niemal w całości zrealizowano układ drogowy (i dopuszczono do ruchu) na odcinkach od ul. Ostatniej do Sportowej i od ul. Barlickiego do ul. Bieszczadzkiej. 

- Aktualnie trwają prace związane z budową warstw konstrukcyjnych nawierzchni na odcinku pomiędzy Bieszczadzką a Górną. Warto zaznaczyć, że w międzyczasie udało się usunąć wcześniej nieprzewidziane kolizje z sieciami podziemnymi gestorów branży teletechnicznej – wskazano w odpowiedzi na interpelację radnego.

Zmiana terminu realizacji zadania tłumaczona jest koniecznością usunięcia wspomnianych kolizji. Miasto przyznaje też, że „zakres prac pozostający do zrealizowania niemal w całości uzależniony jest od postępu robót realizowanych na zlecenie spółki Tramwaje Śląskie”. Jednak termin zakończenia inwestycji jest też uzależniony od „dynamicznej i zmiennej sytuacji geopolitycznej w Europie” – jak argumentuje magistrat.


Źródło: UM w Świętochłowicach, interpelacja radnego, odpowiedź na in

Komentarze (21)    dodaj »

  • Dudus34

    Jest gdzieś jakie plan jak to ma wyglądać?

  • Ze Świon

    Ta firma wszystko co budowała, to zawsze z opóźnieniem. 3 maja w Chorzowie, teraz dopiero nie dawno rozpoczęli przebudowę na Katowickiej w Chorzowie, a już jest opóźnienie. Chorzowska u nas, Małachowskiego w Sosnowcu, Powstańców i Hajducka w Chorzowie. Nigdzie nie skończyli w terminie. I pewnie wiele innych, ale nie chce mi się szukać. To są pierwsze z brzegu w ostatnim czasie remontowane. Wiedzą, że zawsze są kłopoty z terminem, a jednak wygrywają przetargi i podpisują z nimi umowy. Co z tego dodatkowo mają???

  • zefel

    Jeżeli torowisko będzie poprowadzone tak jak na 3-go maja w Chorzowie to nie ma mowy o poprawie bezpieczeństwa a wręcz przeciwnie. Tramwaje Śląskie wprowadzają zagrożenie realizując swoje inwestycje tylko nie wiem który kretyn zatwierdza im te projekty.

  • tyle

    Tramwaje Śląskie nadal zarządzane są jak za KOMUNY może tam przetrwał stary układ ? Cały transport na Śląsku to PORAŻKA prezesów , dyrektorów, społeczek ,sekretarek ,rzeczników prasowych a układ komunikacyjny jeszcze z czasów PRUSKICH

  • Aresztować łapówkarzy

    A do tego jeszcze [...] z PiNB Chorzów przyklepują te wszystkie nie doróbki, ale akurat te ćwoki znane są z tego że lubią przytulić kasę do kieszeni i wtedy można budować co się chcę, jak się chcę i nawet kładzenie kabli na cudzych działkach bez projektu i pozwolenia przechodzi.

  • marian55

    3-go maja w Chorzowie projektował architekt który szkołę skończył zaocznie internetowo - 100% Niedouk

  • Mieszkaniec Chropaczowa.

    Od początku było wiadomo,że nie uda się dotrzymać umowy. Cóż jakie władze miejskie takie umowy. Niezadowolenie mieszkańców rośnie. I gniew też.

  • gość

    ciekawe! tekstu nie czytałeś a komentujesz...

  • Normalny

    Człowieku gość czytał tekst a ty co myślisz.. Ta władza coś skończy co zaczęła... Według mnie zostawi wielki bajzel i dużo długu

  • rad(os)ny

    Agnieszka zamilcz tak jak milczysz na sesjach

  • smutna prawda

    W tym tempie nigdy nie będzie dobrej infrastruktury drogowej na Ślasku ani komunikacji zbiorowej ponieważ degradacja dróg i torów postępuje szybciej niż ich naprawa .Żółwie tempo prac wskazuje na NIEKOMPETENCJE lub brak możliwości firm realizujących jak i zamawiających remonty.

  • ehhhh

    Ja rozumiem, że w umowie jest przyzwolenie na przedłużenie z jakichś tam powodów.. Ale to nie może być tak, że po 2 latach zrobili dopiero nieco ponad POŁOWĘ prac. Przedłużać to można jak jest 90-95% i z powodu zimy nie można wykończyć czegoś. Kto te umowy układa? Żadnych umownych kar? Takie rzeczy tylko w Polsce. Teraz będziemy się bujać jak Chorzów z ich wieloletnimi remontami.

  • Oburzony Świętochłowiczanin

    Wszyscy odpowiedzialni w urzędzie za nadzór nad tą inwestycją powinni wylecieć. To samo się dotyczy tej wydmuszki sralezji inwest, która nie ma kompletnie doświadczenia i bierze najtańszych podwykonwaców, którzy najwyraźniej sobie nie radzą. Dodatkowo nielegalnie bez żadnego projektu kładą podziemne instalację, również na działkach prywatnych! O blokowaniu otwartej części drogi i parkowaniu aut tak że trzeba je omijać razem z tymi wysepkami nie wspomnę...

    • Oburzony Świętochłowiczanin
      2023-02-11 10:23
    • odpowiedz
  • Valuś

    Ryży, nie [...]. Dajesz ciała i głupkowate tłumaczenie ma załatwić sprawę. A ludzie [...]y dostają.

  • Leni 234

    Kolejna "WPADKA" Tramwaji Slaskich w realizacji zadan zwiazanych z remontem sieci tramwajowej.Swiadczy to o nieudolnosci zarzadzajacych te Spolka.Kiedy nastapi w koncu wymiana calego Zarzadu tej Spolki.Czy organa nadrzedne nad ta Spolka nie widza kolejnych "wpadek" w jej zarzadzaniu?,bo dotychczas za co by sie nie wzieli,to spada na panewce.Jak dlugo bedzie jeszcze ten GURU na czele tej Spoki zajmowal fotel ?.Czy nie obowiazuje go ustawa regulujaca przejscie na emeryture,ktora dla niego wybija juz ponad 5 lat temu?W koncu nalezaloby dopuscic do Zarzadu ludzi mlodych o nowoczesnym toku myslenia,a nie starych "ramoli",ktory sa protektowani przez wladze regionu Slasko-dabrowskiego.Jak dlugo jeszcze beda oni wydawac panstwowe pieniadze na nieprzemyslane realizacje rozbudowy linii tramwajowych w naszym regionie?.

  • Motorniczy z bombaju

    Taka ciekawostka że wszystkie przetargi organizowane przez tramwajarzy wygrywają firmy powiązane rodzinnie z zarządzającymi tramwajami. Jak się ujki, ciotki, syny i kuzyny biorą za robotę to wygląda jak wygląda...

  • Motorniczy7

    O czym ty piszesz o czym ty marzysz?Co wiesz a czego nie wiesz?Jako pracownik tranwaji śląskich powiem tylko tyle:to beton nie do przebicia.

  • Mieszkaniec

    Zakończenie prac marzec 2025 nie wcześniej zobaczycie

  • max

    co to za firma podobnie jak Balzola

  • Mieszkaniec

    Odcinek od Łagiewnik do biedronki rok czasu i jeszcze nie skończony wieczny bajzel może w końcu ktoś się tym zainteresuje... Jakiś radny.. Aha niema ich dopiero będą przed wyborami łazic z długopisami.. Porażka

12

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Swiony.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również