W poniedziałek 7 czerwca uczniowie dwóch klas czwartych Szkoły Podstawowej nr 17 w Świętochłowicach, wzięli udział w Badaniu PIRLS 2021 ( Progress in International Reading Literacy Study - Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu), które przeprowadził Instytut Badań Edukacyjnych na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki.
SP17 znalazła się w wyjątkowym gronie 150 polskich szkół, które wzięły udział w V edycji tego międzynarodowego przedsięwzięcia. Uczniowie zmierzyli się z zadaniami związanymi z czytaniem, które polegały na analizie dłuższych oraz krótszych tekstów literackich i użytkowych, w tym wyszukiwania informacji, prostego wnioskowania, a także interpretowania lub oceniania tekstu.
Badanie PIRLS służy ocenie skuteczności systemu edukacji w każdym z uczestniczących krajów oraz poprawie jakości edukacji . Na podstawie wyników badania zostaną utworzone rekomendacje do zmian w systemie edukacji.